پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۶۲۷
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
شبکه معاند فارسی زبان ایران اینترنشنال، اخیرا گزارشی با عنوان دلایل سکوت قربانیان آزارهای جنسی منتشر کرده است. گزارشی با التقاط گزاره های درست با گزاره های غلط ،که قصد باورمند سازی و جلب اعتماد مخاطب کم اطلاع را دنباله گیری می کند.

شعار سال: در تمامی دنیا بین چهار واژه خشونت، آزار، تهاجم و تجاوز جنسی ، تفاوت مصداق وجود دارد. در کشوری نظیر کشور ایران ، نظارت ، دادخواهی و پیشگیری در دو حوزه خشونت و آزار جنسی، عموما بر عهده خود شخص، نهاد خانواده و حمایت ها و نظارت های اجتماعی و حرفه ای گذارده شده و نظارت، پیشگیری ، بررسی و قضاوت در حوزه تهاجم و تجاوز جنسی توسط نهادهای انتظامی و قضائی دنباله گیری می شود. این حرف به معنای عدم ورود نهادهای دیگر در مباحث این چهار حوزه و یا ایجاد شبکه نظارتی،پیشگیری کننده و دادرسی نیست.

در جمهوری اسلامی ایران بواسطه حاکمیت دین مبین اسلام ، دو بحث پیشگیری از وقوع جرم و بحث وقوع جرم و مجازات مجرم، با نگاهی دو سویه و متعامل مورد توجه قرار گرفته و صرفا دنبال مجرم یابی و مجازات مجرم نبوده، بلکه ادله های چندگانه بسترساز ، تشدید کننده ، مشارکتی و در نهایت عامل نهائی، به نسبت های مختلف و بشکل تعاملی مورد بررسی قرار می گیرند.

بحث نیازمندی به تجدید نظر در نگاه های سنتی جامعه به قربانیان تجاوز جنسی حرف درستی است که باید با فرهنگ سازی و الگو یابی ، جهت دهی و تقویت شود. بحث حیای نابجای برخی از قربانیان خشونت در عدم گزارش دهی ، بحث درستی است که باید فرهنگ سازی و الگوسازی شود. تسهیل اثبات جرم در رویه های قضائی کشور هم امر مهمی است که در حال دنباله گیری قانونی است.

ورود آشکار و بی پرده به بحث تهاجم و تجاوز جنسی در محیط خانواده و روابط شرعی زن و شوهر از جمله حوزه های دارای تحفظ در اسلام است. تحفظ نیز از اصول شناخته شده هر رویه یا مصوبه بین المللی محسوب می شود.  غیر قانونی دانستن روابط خارج از چارچوب ازدواج و محرمیت در ایران اسلامی نیز جزو تحفظات کشور بوده و الزاما می بایست توسط سایرین ،محترم شمرده شود.

همانگونه که مشاهده می شود، کلیپ تهیه شده توسط ایران اینترنشنال ، با ترکیب بارقه هایی از حقیقت با انبوهی از تجاهل ها (خود را به جهالت زدن)، قصد حقیقت نمائی و جلب توجه دارد. قضاوت با شما

تعداد بازدید : 330

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین