پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
مسئولان ورزشگاه آزادی به ارائه حرفه‌ای تبلیغات اطراف زمین هیچ توجهی ندارند و چیدمان و طراحی آن‌ها با بدترین شکل ممکن صورت می‌گیرد که در تصاویر تلویزیون باعث کلافگی بینندگان می‌شود و به نظر می‌رسد تنها موضوعی که برای مسئولان اهمیت دارد، سود مالی از این تبلیغات است؛ نه چیز دیگر!
شعار سال:  تیم فوتبال استقلال در نیمه نهایی جام حذفی با برتری برابر پرسپولیس در ضربات پنالتی به فینال رسید که این مسابقه به مانند بازی‌های گذشته تماشاگری نداشت.

با توجه به غیبت هواداران، تعداد بیننده‌های تلویزیونی هم بیشتر از بازی‌های قبل بود، اما قاب ارائه شده به فوتبال دوستان به غایت زشت و به دور از تمام جنبه‌های زیبایی شناسی بود. کمتر بیننده تلویزیونی بود که حین بازی استقلال و پرسپولیس از دیدن تبلیغات اطراف زمین که بسیار نامرتب و نامتناسب چیده شده بود، کلافه نشده باشد.

این اتفاق در بازی‌های گذشته هم کم رخ نداده و به نظر می‌رسد مسئولان کوچکترین نظارتی بر شیوه طراحی و چیدمان آن‌ها ندارند.

تبلیغات اطراف زمین بیش از آن که شبیه به یک ورزشگاه فوتبال در قرن بیست و یک باشد؛ به مانند تبلیغات شرکت‌های خدماتی لوله باز کنی و چاه کَنی است که سال‌ها پیش با تبلیغات خود مالکان خانه‌ها را آزار می‌دادند. در آن زمان این شرکت‌ها به دور از زیبایی برچسب‌های طراحی شده آن‌ها را روی در خانه یا اطراف آن می‌چسباندند که خوشبختانه به خاطر قوانین اتخاذ شده این روز‌ها کمتر شاهد این موضوع هستیم.

اما حالا که دنیا برای تبلیغات پول‌های کلانی را هزینه می‌کند و مسئولان ورزشگاه‌ها با طراحان زبده قرارداد امضا می‌کنند تا بهترین شکل و شمایل را برای ارائه داشته باشند، اما مسئولان ورزشگاه آزادی به دور از تمام این موارد تبلیغات را اطراف زمین قرار می‌دهند.

حال که تماشاگران هم در ورزشگاه‌ها حاضر نیستند مسئولان به سکو‌ها هم رحم نکردند و آن جا را هم با بدترین شکل ممکن با تبلیغات پوشانده اند.

مسئولان که هزینه بالایی برای نصب بنر‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند باید برای طراحی آن هم فکری بکنند. تابلو‌ها با رنگ‌های غیرمشابه، فونت‌های کاملا متفاوت و چیدمان نامرتبی اطراف زمین چمن قرار می‌گیرند و بدون شک هیچ یکی از مسئولان قبل از بازی نظارتی روی آن ندارند.

این حق تمام بینندگان و تماشاگران داخل ورزشگاه است که بتوانند در فضای مناسب و زیبا شاهد یک بازی باشند. فقط کافیست که یکی از عکس‌های داربی تهران را با تصاویر دیگر ورزشگاه‌های فوتبال مقایسه کنید تا متوجه شوید تا چه اندازه کج سلیقگی وجود دارد.

شاید توجه به این نکات در فوتبال ایران که مشکلات بزرگ تری دارد توقع نابه جایی باشد، اما همین جزییات هم نشان دهنده غیرحرفه‌ای بودن این رشته دارد. مسئولان به تنها موضوعی که فکر می‌کنند کسب درآمد بیشتر از تبلیغات است و به نکات دیگر توجهی ندارند؛ هر اندازه که فضای تبلیغاتی بیشتر باشد مسئولان هم به همان اندازه در تلاش برای سود استفاده می‌کنند، اما آن چه که هیچ ارزشی برای آن‌ها ندارد شیوه طراحی آن هاست. درحالی که طراحی تبلیغات در جذب مشتری هم تاثیر فراوانی دارد، اما مسئولان زشت‌ترین شیوه ممکن را برای ارائه انتخاب می‌کنند!
 
گویا آنچه اهمیت دارد سودمالی است نه چیز دیگر!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازجی پلاس، تاریخ انتشار: ۶ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۴۶۶۲۶۴/jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین