پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
اولین پرواز تجاری اسرائیل به امارات با «صلح و سلام» به ابوظبی می‌رود.
شعار سال:  یک هیأت آمریکایی-اسرائیلی روز دوشنبه ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) با پروازی که «اولین پرواز تجاری مستقیم» بین اسرائیل و امارات توصیف شده است از تل آویو به ابوظبی می‌رود.

بنابر اعلام وزارت خارجه امارات در این پرواز جرد کوشنر داماد و مشاور رئیس جمهوری ایالت متحده، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی آمریکا و مئیر بن شیریت مشاور امنیت ملی اسرائیل حضور خواهند داشت.

یک منبع که نخواست نامش فاش شود نیز به خبرگزاری رویترز گفت که این پرواز سه ساعت و بیست دقیقه‌ای، در مسیر خود از روی خاک عربستان سعودی عبور خواهد کرد. این اولین بار است که عربستان سعودی اجازه عبور هواپیمای اسرائیلی را از روی خاک خود صادر می‌کند.

پیش‌تر چهار کشوری که در میان اسرائیل و امارات واقع شده‌اند همچنین شرکت هواپیمایی اسرائیلی ال‌عال، از ارائه توضیح رسمی درباره مسیر این هواپیما خودداری کرده بودند.

نتانیاهو: در حال مذاکره با برخی دیگر از رهبران عرب و مسلمان هستم امارات عربی متحده قانون تحریم اسرائیل را لغو کرد .

روز ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) آمریکا اعلام کرد که تل آویو و ابوظبی برای عادی سازی روابط به توافق دست یافته‌اند. در این راستا امارات عربی متحده روز شنبه قانون تحریم اسرائیل را که از سال ۱۹۷۲ میلادی تاکنون پابرجا بود لغو کرد.

روز گذشته جرد کوشنر توافق اخیر اسرائیل و امارات را «قدمی بزرگ رو به جلو» خواند.

رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز یکشنبه گفت احتمالا کشور‌های عرب و مسلمان بیشتری از اقدام امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبعیت خواهند کرد.

آقای اوبرایان به نام این کشور‌ها اشاره‌ای نکرد، با این حال پیش‌تر مقامات اسرائیل از گفتگو با رهبران سودان، چاد و عمان سخن گفته بودند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز روز یکشنبه در این باره گفت: «این‌ها دیدار‌های اعلام شده است، اما ملاقات‌های بسیار بیشتری نیز با رهبران مسلمان و عرب برای عادی سازی روابط با اسرائیل انجام شده که خبر آن در در رسانه‌ها منتشر نشده است.»

بنیامین نتانیاهو افزود: «اگر قرار باشد منتظر فلسطینی‌ها شویم باید تا ابد صبر کنیم.»

مقامات فلسطینی اقدام امارات را برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل محکوم کرده‌اند.

همزمان امارات اعلام کرده است که وزیر امنیت آب و غذای این کشور طی یک تماس تلفنی با وزیر کشاورزی اسرائیل به تبادل نظر پرداخته است.

در بیانیه منتشره آمده است که مریم المهیری، وزیر امنیت آب و غذای امارات و آلون شوستر وزیر کشاورزی اسرائیل «تعهد کرده‌اند که در پروژه‌های امنیت آب و غذایی همکاری کنند.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته با سفر به سودان، بحرین و عمان تلاش کرد تا رهبران دیگر کشور‌ها را نیز به عادی سازی روابط با اسرائیل ترغیب کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از یورو نیوز، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور، ۱۳۹۹، euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین