پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۶
محمد داس مه وکیل پرونده های محیط زیستی مدعی شد: "واگذاری 18هزار هکتار از منابع طبیعی در ازای یک شاخه نبات توسط وزیر سابق"

شعار سال : محمد داس مه وکیل پرونده های محیط زیستی مدعی شد: "واگذاری 18هزار هکتار از منابع طبیعی در ازای یک شاخه نبات توسط وزیر سابق"

واگذاری 18هزار هکتار از منابع طبیعی در ازای یک شاخه نبات توسط وزیر سابق

واگذاری 18هزار هکتار از منابع طبیعی در ازای یک شاخه نبات توسط وزیر سابق

واگذاری 18هزار هکتار از منابع طبیعی در ازای یک شاخه نبات توسط وزیر سابق

 

یکی از این ایرادات اصلی این سند صلح این است که بخش قابل توجهی از این اراضی را اراضی ملی کشور تشکیل می‌دهند که کلانتری اجازه واگذاری آن را نداشته است.

طبق منابع آگاه، اسنادی وجود دارد که حکایت از وقوع تخلفی غافلگیرکننده توسط عیسی کلانتری، در زمان فعالیتش به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دارد.

بر اساس این اسناد، کلانتری، در تاریخ ۲۸/۲/۱۳۷۲ طی صلحنامه‌ای به شماره ۱۱۵۶۳، در ازای یک سیر نبات، ۱۸،۷۶۵.۷۵ هکتار از اراضی بهشهر و گلوگاه را به شرکت توسعه و عمران اراضی کشور معروف به بانک زمین واگذار کرده است. این واگذاری به لحاظ تخصصی و کارشناسی دارای ایرادهایی اساسی و غیرقابل اغماض است.

یکی از اصلی‌ترین ایرادات وارده به این سند صلح، این است که بخش عمدی اراضی واگذارشده یعنی ۱۲،۴۰۰ هکتار از آن در محدوده پناهگاه حیات وحش میانکاله واقع شده که سازمان حفاظت محیط زیست طی سال‌های اخیر برای برگرداندن این اراضی تلاش کرده اما سند هنوز به نام بانک زمین است.

یکی از این ایرادات اصلی این سند صلح این است که بخش قابل توجهی از این اراضی را اراضی ملی کشور تشکیل می‌دهند که عیسی کلانتری، وزیر وقت وزارت جهاد کشاورزی مسئولیتی در واگذاری آنها نداشته زیر در آن زمان متولی اراضی ملی جهاد سازندگی بوده است.

اسناد این واگذاری (که نزد مشرق محفوظ است)، لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی را به این تخلف تکان‌دهند گوشزد می‌کند بلکه هرچه زودتر سند اراضی ملی و پناهگاه حیات وحش به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق،تاریخ انتشار:15شهریور1399، کد خبر:1114756،www.mashreghnews.ir

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین