پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ایران از پوشش کامل هوایی این کشور با کمک ۲۰ نوع سامانه کشف راداری فعال و غیرفعال در بردها و ارتفاعات مختلف خبر داد.

شعار سال: عباس عظیمی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ایران بیان داشت: منطقه پدافند شمال غرب یکی از مناطق ۹ گانه نیروی پدافند هوایی در کشور است که مأموریت دارد از آسمان پنج استان کشور شامل آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حفاظت کند.

عظیمی اظهار داشت: منطقه پدافند هوایی با در اختیار داشتن امکاناتی همچون سامانه‌های موشکی، توپخانه راداری و غیر راداری و یگان‌های کشف راداری، ماموریت‌هایی در راستای کشف تهدیدات هوایی داشته و در راستای مقابله با تحرکات هوایی حتی در فاصله صد‌ها کیلومتر، در رصد و پایش دقیق و شبانه روزی شبکه یکپارچه پدافند نیز فعال است. این منطقه در بین مناطق ۹ گانه دارای جایگاه خاصی است چرا که آن را می‌توان دروازه هوایی کشور دانست که بیشتر پرواز‌ها از این منطقه عبور می‌کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ایران گفت: ۹۰ درصد از سامانه‌های موجود، در تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و تولید به صورت بومی و به وسیله جوانان ساخته شده‌اند. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۵ هزار مستشار خارجی در کشور حضور داشتند که اجازه هر گونه استقلال در ساخت و تولید قطعات را به متخصصان ایرانی نمی‌دادند.

وی ادامه داد: تا قبل از جنگ تحمیلی، رادار غیرفعال در اختیار نداشتیم، اما حالا با همت جوانان داخل کشور، رادار‌هایی تولید می‌شود که بالاتر از تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا است. پدافند هوایی ارتش توانسته در ساخت پهپاد به قطب منطقه تبدیل شود به گونه‌ای که حتی می‌توانیم این محصولات را به کشو‌های دوست صادر کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اسپوتنیک، تاریخ انتشار 16 شهریور    99، کد خبر:   202009066890771، www.ir.sputniknews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین