پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۷۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
از سال ۹۷ کشت پنبه در استان سیستان و بلوچستان با دستور شورای عالی حفظ نباتات ممنوع اعلام شده بود؛ اما اینک مجددا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شعار سال: در جلسه‌ای که روز شنبه در محل سازمان حفظ نباتات و به ریاست مشاور وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد، ابتدا گزارشی از علت ممنوعیت کشت پنبه در این استان توسط همکاران بخش قرنطینه سازمان حفظ نباتات ارائه و در آن علت اصلی ممنوعیت کشت به شیوع آفت کرم سرخ پنبه اعلام شد و در این زمینه مباحث کارشناسی و فنی برای حاضرین تشریح گردید.
در ادامه این جلسه، محمدعلی نیکبخت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشت، طی سخنانی با اشاره به وجود کارخانه بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر و تعطیلی این کارخانه به دلیل عدم وجود مواد اولیه، از سازمان حفظ نباتات خواست تا ضمن بررسی دقیق و کارشناسی در این رابطه، شرایطی فراهم گردد تا حداقل در بعضی از مناطق استان کشت پنبه آغاز و زمینه جهش و رونق تولید و ایجاد اشتغال برای هموطنان این استان فراهم شود.
سپس، عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه توضیحاتی ارائه و خواستار بررسی مجدد موضوع و رفع ممنوعیت کشت پنبه در استان سیستان و بلوچستان شد.
در ادامه این جلسه، جواد وفابخش معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در خصوص گیاهان صنعتی نسخه‌های داده شده همیشگی و ابدی نیست، اظهار داشت: می‌توان در این زمینه تجدیدنظر کرد و برای کشت پنبه در این استان بررسی و منطقه‌ای را به عنوان پایلوت جانمایی کرد.
پس از بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع در جمع بندی نهایی با نظر کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات، مقرر شد طرحی برای بررسی و پایش کشت پنبه با نظر کارشناسی معاونت امور زراعت و موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان تا ۱۵ روز آینده به سازمان حفظ نباتات ارائه و چنانچه این طرح مورد تایید شورای حفظ نباتات قرار گرفت، کشت پنبه به صورت آزمایشی و در راستای بررسی و تحلیل خطر در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان از سر گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری روستانیوز، تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۶۰۰، www.rustanews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czechia
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
0
خب وقتی شرایط کشت وجود داره چرا نمی کاریم بعد میریم همون کالا رو وارد می کنیم؟ احتمالا یه عده از نون خور می افتن با تولید داخلی!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
وقتی میتونیم تو سیستان در زمینه های زراعی پیروز باشی چرا در این زمینه اقدام نمیکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
این استان میتونست در بهترین زمان های ممکن بهترین محصولات رو برداشت کنه اما کسی رو نداشت حامیش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین