پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
با اعلام رییس فدراسیون کشتی، لیگ برتر کشتی از دهم مهرماه استارت خواهد خورد.

شعار سال: با حضور رئیس و مسئولان فدراسیون، سازمان لیگ و نمایندگان باشگاه های حاضر، صبح امروز (یکشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد در این جلسه مقرر شد رقابت های رفت کشتی آزاد از 10 مهرماه به صورت متمرکز و با حضور 8 تیم در شهر تهران برگزار شود. رعایت دستورالعمل های خاص رقابت های لیگ برتر در شرایط بحرانی و پروتکل های بهداشتی در این رقابت ها از سوی کلیه تیم ها الزامی می باشد. همچنین مقرر شد بعد از اینکه اتحادیه جهانی کشتی برگزاری یا عدم برگزاری رقابت های بزرگسالان جهان را به صورت قطعی اعلام نمود، در مورد نحوه و زمان برگزاری دور برگشت این مسابقات  تصمیم گیری شود.

در ابتدای نشست رییس سازمان لیگ کشتی با اشاره به انصراف تیم نفت و گاز کرمانشاه و ادغام دو تیم پاس تهران و ستارگان ساری با نامه رییس تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح، از کناره گیری احتمالی تیم ویزازون هم خبر داد. البته نصیرزاده اعلام کرد در صورت انصراف این تیم، به احتمال فراوان یک تیم جدید جایگزین خواهد شد تا لیگ برتر کشتی آزاد با حضور 8 تیم برگزار شود.

در ادامه برنامه پیشنهادی سازمان لیگ در اختیار نمایندگان باشگاهها قرار گرفت. با این حال رییس فدراسیون کشتی با اعلام اینکه اتحادیه جهانی کشتی قرار است 10 مهرماه درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی 2020 تصمیم نهایی اش را اعلام کند، از نمایندگان باشگاهها خواست پیرامون اینکه لیگ قبل از اعلام تصمیم اتحادیه جهانی آغاز شود یا بعد از تاریخ یاد شده درباره زمان شروع مسابقات تصمیم گیری شود، نظرات خود را ارائه کنند.

برای دقایقی هم نمایندگان باشگاهها نظرات خود را اعلام کردند تا در نهایت جمع بندی این نشست شروع بیستمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد از تاریخ 10 مهرماه باشد. بر اساس این تصمیم مقرر شد طبق برنامه ریزی سازمان لیگ دور رفت لیگ برتر از 10 مهرماه و به صورت متمرکز به میزبانی تهران آغاز شود و بعد از این تاریخ و با اعلام نظر اتحادیه جهانی پیرامون برگزاری مسابقات جهانی 2020 درباره نوع برگزاری دور برگشت رقابت‌ها نیز تصمیم گیری صورت بگیرد.

در پایان نشست هم رییس فدراسیون کشتی به پرداخت مبلغ ورودیه توسط تیم ها تا تاریخ اعلام شده از سوی سازمان لیگ تاکید کرد. همچنین علیرضا دبیر از نمایندگان باشگاههای حاضر در لیگ بیستم خواست پروتکل های بهداشتی مصوب از سوی وزارت بهداشت را به بهترین شکل رعایت کنند.

همچنین مسئول امور بین الملل فدراسیون با اشاره به نامه رییس شورای کشتی آسیا به پرداخت حق ترانسفر برای جذب کشتی‌گیران خارجی توسط تیم‌های لیگ برتری تاکید کرد.

*دبیر: قهر کردن در کشتی باب شده است

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در این خصوص اظهار داشت: برای برگزاری لیگ کشتی دو کار می‌توانیم بکنیم؛ یکی اینکه همین امروز به جمع‌بندی برسیم و از دهم مهرماه کار را شروع کنیم، یکی هم اینکه تا دهم مهرماه صبر کنیم ببینیم نتیجه جلسه اتحادیه جهانی کشتی چه می‌شود و بر اساس آن تصمیم بگیریم.»

دبیر ادامه داد: با این حال ما آمادگی کامل داریم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ را آغاز کنیم. حتی از نماینده وزارت بهداشت دعوت کرده‌ایم تا در روز مسابقه حاضر باشد و شرایط برگزاری را زیر نظر بگیرد.

رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی نیاز به همدلی اهالی این رشته دارد متذکر شد: متاسفانه این روزها در کشتی باب شده همه قهر می‌کنند. این موضوع در نهایت به ضرر کشتی است. هرکس بنا به وظیفه‌ای که دارد باید بهترین عملکرد را داشته باشد.

*نصیرزاده: تیم ها 48 ساعت قبل از مسابقات به قرنطینه می روند

در ادامه این جلسه نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی به جزییات برگزاری هفته اول اشاره کرد و گفت: هنوز محل برگزاری هفته اول در گروه A مشخص نشده و در روزهای آینده آن را اعلام می‌کنیم. اما زمان برگزاری دهم مهرماه است و تیم‌ها موظف هستند 48 ساعت قبل از شروع مسابقات با ارائه تست منفی کرونا به قرنطینه بروند. قطعا فدراسیون و سازمان لیگ در این خصوص با نهایت حساسیت و جدیت برخورد می‌کند، چون چیزی مهم‌تر از سلامتی ورزشکار و مربی و داور برای ما وجود ندارد.

*کاوه: از لیگ به عنوان انتخابی تیم ملی استفاده کنیم

در ادامه جلسه محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد متذکر شد: یکی از دغدغه‌های ما بحث تداخل لیگ و مسابقات جهانی است که فرصت را برای روند انتخابی و آماده‌سازی تیم ملی به حداقل می‌رساند. برای همین می‌توان از لیگ بعنوان مرحله انتخابی تیم ملی استفاده کرد و نفرات برتر را به اردوی تیم ملی و در نهایت مسابقات جهانی اعزام کرد.

این پیشنهاد کاوه با مخالفت تعدادی از حاضرین در جلسه روبرو شد. هادی محمدی در مخالفت با پیشنهاد کاوه اظهار داشت: بعضی از کشتی‌گیران به قول معروف کشتی‌گیران لیگی هستند و نمی‌توان برای مسابقات جهانی به آنها امیدوار بود. ضمن اینکه بحث استفاده از مواد نیروزا هم وجود دارد که عده‌ای از کشتی‌گیران متاسفانه برای روز مسابقه به نوعی دوپینگ می‌کنند.

*یاری: تکلیف چندین وزن تیم ملی از حالا مشخص است

بهروز یاری یکی از مربیان حاضر در جلسه نیز در این خصوص خاطرنشان کرد: تکلیف چندین وزن برای مسابقات جهانی از همین حالا مشخص است و بعنوان مثال کشتی‌گیری چون حسن یزدانی نفر اول وزنش خواهد بود. می‌توان برای اوزانی که وضعیت مشخصی ندارد از مسابقات لیگ برای انتخاب نفرات برتر استفاده کرد.

نماینده تیم دانشگاه آزاد نیز در پایان از آمادگی این مجموعه برای برگزاری مسابقات لیگ در سالن‌های ‌های ورزشی دانشگاه آزاد خبر داد.

با پایان جلسه قرار شد در روزهای آینده سازمان لیگ آیین‌نامه نهایی را برای برگزاری لیگ به تیمهای حاضر در مسابقات اعلام کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری دانا، تاریخ انتشار 23     شهریور    99، کد خبر:   1646687، www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین