پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۵۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
وزیر راه و شهرسازی، ۳ طرح دولت برای رفع گره ترافیک تهران- کرج را تشریح کرد.
شعار سال: محمد اسلامی درباره رفع ترافیک تهران – کرج، اظهار داشت:دولت سه پروژه مهم را برای کاهش ترافیک کرج- قزوین در برنامه داشت که ۶۰ درصد آن محقق شده است.

نخست پروژه ادامه آزاد راه شهید همت بود که با حضور رییس جمهوری اسفندماه سال ۹۸ افتتاح شد و بخش مهمی از مشکلات ترافیکی مسافران بین تهران و کرج را حل کرد.

همچنین از رییس‌جمهور درخواست کردیم و دولت اجازه داده است تا کاری که شهرداری کرج شروع کرده است یعنی مسیر کمربندی چالوس تا حصارک را در قالب آزاد راه ادامه دهیم که امیدواریم برای این طرح با شهرداری به تفاهم برسیم.

وزیر راه و شهرسازی به ساخت و بهره‌برداری از متروی هشتگرد اشاره کرد و گفت:پروژه خط ریلی گلشهر- کرج – شهر جدید هشتگرد به طول ۲۶ کیلومتر در ادامه خط پنج صادقیه – تهران احداث شده که جابه جایی روزانه ۲۵۰ هزار نفر مسافر بین کلانشهر تهران، کرج، شهر جدید هشتگرد را برعهده دارد و این پروژه هم در کاهش ترافیک بین دو استان تاثیر گذار است.

وی پیرامون پروژه مهم راهبردی سوم که در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد:کنارگذر جنوبی تهران است که از آبیک تا چرمشهر به طول ۱۶۷ کیلومتر درحال ساخت است و اکنون به پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد رسیده است و در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

این پروژه بزرگترین خدمت و تاریخی‌ترین اقدام ترافیکی برای استان‌های پر ترافیک تهران و البرز است که ترافیک ترانزیتی غرب به شرق را کنترل و علاوه بر آن دسترسی‌های شمال به جنوب کشور را آزاد و با زیر بار ترافیک رفتن آن پیش‌بینی می‌کنیم بار زیادی از ترافیک اتوبان کرج – قزوین را بر عهده بگیرد و مردم بتوانند با آرامش بیشتری بین دو استان تردد کنند.

تکمیل مسیرهای ترانزیتی
اسلامی درباره راهکارهایی برای افزایش و تکمیل مسیرهای ترانزیتی، تصریح کرد:برای رونق ترانزیت به حمل ‌و نقل ترکیبی می‌پردازیم.

شکوفایی اقتصادی، مستلزم دو کار بزرگ و همزمان است، اول، توسعه برند است تا اقتصاد کشور را از طریق توسعه سهم بازار با کشورهای هدف گسترش دهد.

اقدام دیگر افزایش قدرت لجستیک و اگر این دو اقدام به صورت متوازن رشد کردند خود به خود شکوفایی اقتصادی، توسعه تجارت و گسترش تولید را محقق می‌کند.

وی در ادامه، بیان کرد:در بحث لجستیک، بحث متناسب سازی هزینه‌های انبارداری و حمل ‌و نقل و اجتناب از تخلیه و بارگیری تکراری را دنبال می‌کنیم؛ در برنامه جامع لجستیک حمل و نقل ترکیبی و توسعه کریدورهای ترانزیتی ضروری است.

گسترش سهم ترانزیتی
وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به پیرامون گسترش سهم ترانزیتی خود را در منطقه، اظهار داشت: امیدواریم با اتصالات جدید ریلی و جاده‌ای که برای مرزهای پیرامون کشور انجام می‌دهیم و افتتاح خطوط کشتیرانی بتوانیم سهم ترانزیتی خود را در منطقه گسترش دهیم که از جمله این کریدورها اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و اتصال ریلی خواف به هرات است که به زودی افتتاح می‌شود.

اتصال ریلی جدید در شمال غرب کشور، اتصال رشت به آستارا و تکمیل راه‌های شریانی که به صورت تکمیلی دنبال می‌کنیم نیز بخشی از برنامه‌های در دست اجرا است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صنایع، تاریخ انتشار: ۲6 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 215324، www. sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
بودجه هايي كه براي اين كار در نظر گرفته ميشه اگر صرف همين امر ميشد تا الان اوضاع بهبود پيدا ميكرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین