پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۸۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
بر اساس تحقیقی که توسط یک رسانه غربی انجام گرفت، تلقی رایج در مورد انتقال پول از پولدار‌ها به فقرا از طریق اعانه به کلی بی‌پایه و اساس است و این اعانه‌ها راهی به سوی جیب مستمندان و فقرا پیدا نمی‌کند.
شعار سال: روزنامه گاردین طی مقاله‌ای با اشاره به تحقیق انجام گرفته در آمریکا نوشت: با وجود اینکه ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین کشور‌ها در زمینه جمع‌آوری اعانه محسوب می‌شود، اما حداکثر ۲۰ درصد از این مبالغ به دست فقرا و نیمی از آن به بخش‌های آموزش، بهداشت و درمان می‌رسد. باقی آن نیز صرف کمک به هنر‌های مختلف، تیم‌های ورزشی و دیگر بخش‌های فرهنگی می‌شود.

«پل وایلی» نویسنده این مقاله عنوان می‌کند، بیشترین حجم اعانه‌های جمع‌آوری‌شده در سال ۲۰۱۹ در آمریکا به دانشگاه‌ها و مدارس معروفی که معمولاً محل تحصیل ثروتمندان هستند سرازیر شده است.

در بریتانیا نیز طی یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۷ بیش از ۲سوم اعانه ثروتمندان یعنی بالغ بر چهار میلیارد و ۷۹ میلیون پوند به بخش آموزش عالی اختصاص یافت که نیمی از آن به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج رسید.

در این مدت ثروتمندان بریتانیایی ۱.۰۴ میلیارد پوند نیز به بخش هنری اختصاص دادند و سهم مبارزه با فقر فقط ۲۲۲ میلیون پوند بود.

به گفته این نویسنده، طی ۲ دهه گذشته شاهد جهش بزرگی در شمار سازمان‌های خیریه در جهان بودیم تا به رقم ۲۶۰ هزار سازمان برسند، این سازمان‌ها در حال حاضر ۱.۵ تریلیون دلار را مدیریت می‌کنند و در این زمینه ایالات متحده در رتبه اول و بریتانیا در رده بعدی قرار دارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: etemadonline.com، ۴۳۲۰۰۳
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Italy
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
0
0
فکر می کردیم فقط توی کشور ما خیرات به دست مستمندان نمی رسه نگو توی امریکا هم اینطوریه !!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین