پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
معاون راهداری سازمان راهداری گفت: دزدیده شدن کابل‌های فشارقوی در بسیاری از جاده‌ها افزایش‌یافته و تبدیل به معضلی برای سازمان راهداری شده است.
شعار سال: طبق بررسی‌های صورت گرفته و گزارشات میدانی، بسیاری از مسافران در مسیر‌های مختلف گله از خاموشی در طول مسیر‌های مختلف دارند.

در همین رابطه حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به برخی از خاموشی‌ها در مسیر جاده‌های استان تهران گفت: هم‌اکنون پیگیری خاموشی‌ها در برخی از جاده‌های استان تهران به عهده وزارت راه و شهرسازی است.

او ادامه داد: در حال حاضر ما از بخش راهداری دماوند در خصوص خاموشی‌های کیلومتری راه‌های مواصلاتی این شهر پیگیری انجام داده‌ایم، ولی تا به امروز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

همچنین رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه روشنایی جاده‌های کشور بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: متاسفانه در بسیاری از مناطق شاهد سرقت کابل‌های فشارقوی و یا ترانس‌های تبدیل برق فشارقوی به فشار ضعیف هستیم که ممکن است به دلیل ایجاد این مشکل در این بخش ها، برق جاده‌ها در مناطق مختلف قطع می‌شود.

او از سرقت کابل و یا ترانس‌ها در مناطق مختلف گله کرد و خبر داد: امکان شناسایی و یا دریافت خسارت از سارقان در این بخش‌ها وجود ندارد و ما همواره با مشکل در این بخش مواجه هستیم.

امکان بازپس گیری کابل‌ها از دزدان وجود ندارد
معاون سازمان راهداری توضیح داد: ما در بسیاری از مناطق شاهد آن هستیم که سیم‌های برق، کابل و یا ترانس‌ها قطع می‌شوند، بنابراین مجبور به خرید مجدد آن‌ها هستیم که هر کدام از این اقلام هم در حال حاضر نیاز به اعتبارات بسیار زیادی دارند.

اکبری توضیح داد: بسیاری از افراد بی بضاعت اقدام به سرقت این کابل‌ها می‌کنند که امکان باز پس گیری و خسارت از آن‌ها وجود ندارد، بنابراین باید در این زمینه اقدامات لازم صورت بگیرد.

معاون راهداری سازمان راهداری اظهار کرد: البته در برخی از مناطق هم ممکن است تصادف باعث قطعی برق شود که در این زمینه هم باید اقدامات و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

او بیان کرد: سرقت کابل‌های فشارقوی و ترانس‌ها تبدیل به یک معضل بزرگ برای ما شده که در این زمینه خسارت‌های بسیار زیادی به ما وارد شده است. این در حالی است که امکان نصب دوربین‌های مدار بسته و یا حضور پلیس در این بخش‌ها وجود ندارد چراکه افرادی که این کابل‌ها و یا ترانس‌ها را سرقت می‌کنند، افراد نیازمند هستند.

اکبری در پایان تصریح کرد: خاموشی‌ها در مسیر‌های مختلف استان تهران از بخش‌های مختلف استان پیگیری می‌شود و در صورت دزدیده نشدن کابل‌ها، به زودی روشنایی به این مناطق باز می‌گردد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۴۹۰۹۰۳، www. yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین