پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۲۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنچه در این برهه از زمان برای ما بسیار اهمیت دارد روابط خارجی با کشور‌های همسایه است.
شعار سال: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا بعید است مانع از فروش اسلحه به ایران شود. پس از پایان مدت اعتبار محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، مانعی بر سر راه فروش تسلیحات از جمله از سوی روسیه و چین به ایران وجود نخواهد داشت.
در همین رابطه «فداحسین مالکی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اینکه باوجود تحریم‌های بانکی ایران امکان خرید سلاح از کشور‌هایی نظیر روسیه و چین وجود دارد گفت: درست است که از طرف آمریکا تحت تحریم بی‎رحمانه هستیم، اما شک نداشته باشید که با توجه به مدیریت ممتاز کشور، روابط خود را با کشور‌های همسایه و منطقه در همه زمینه‌ها، حتی در زمینه تسلیحات نظامی ادامه می‌دهیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال سابقه همکاری ایران با روسیه به سال‌های گذشته برمی‌گردد. در واقع همانطور که ما تحریم هستیم، آمریکا به نوعی روس‌ها را هم تحریم کرده است، اما این به معنای این نیست که ما در روابط، تعاملات و هم افزایی دانش فنی و نظامی نتوانیم، کاری انجام دهیم.
مالکی ادامه داد: همچنین در معادلات سیاسی- نظامی در سوریه و عراق، مخصوصا در سوریه قدرت‌نمایی ایران و روسیه توانست معادلات را به نفع مردم منطقه رقم بزند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایران با کشور‌های منطقه و همسایه روابط خود را دارد، به پیشرفت‌ها و توان دفاعی ایران اشاره کرد و تصریح کرد: ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا است. همچنان که در حال حاضر ایران در حوزه دفاعی به جدیدترین و مدرن‌ترین تکنولوژی روز دنیا، مجهز شده است که این مورد برای ملت بسیار حائز اهمیت است.
مالکی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ایران آمادگی دارد که دانش خود را به کشور‌های دنیا منتقل کند بنابراین تحریم در حوزه نظامی و دفاعی نتوانسته، بر ایران فشار بیاورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۶۳۱۷۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
0
باید صادرات تسلیحات نظامی رو به کشورهای دیگه شروع کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین