پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
تحلیلگر مسائل غرب آسیا گفت: آمریکا تلاش می‌کند حشدالشعبی را از بین ببرد، چون این گروه به خوبی توانسته است همبستگی را در عراق به وجود بیاورد.
شعار سال: برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص اهداف غرب از حذف گروه حشدالشعبی از معادلات سیاسی عراق با محمد پارسا نجفی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا به صورت تلفنی گفتگو کرد.
نجفی با بیان اینکه گروه حشدالشعبی اهمیت بسیار زیادی در ایجاد امنیت ملی و هم بستگی داخلی در عراق داشته است، گفت: این گروه یکی از مولفه‌های اساسی برای حذف و از بین بردن تروریسم داعش بوده است.
وی با اشاره به تلاش غرب و بخصوص آمریکا برای حذف این گروه اظهار کرد: یکی از اهداف آمریکا و انگلیس برای تداوم برنامه‌های خود در عراق و غرب آسیا ایجاد ناامنی و واگرایی در کشورعراق است و برای دست یابی به آن نیازمند از بین بردن حشدالشعبی است.
این تحلیلگر مسائل غرب آسیا بیان کرد: آمریکایی‌ها پیش از این بار‌ها تلاش کرده‌اند، عراق را به سه کشور مجزا یا شش ایالت نیمه مستقل تقسیم کنند و در این میان حشدالشعبی یکی از ارکان مقابله با نقشه و توطئه آمریکایی‌ها محسوب می‌شود و سبب انسجام داخلی در عراق شده است.
وی با تصریح بر اینکه حشدالشعبی برنامه‌های آمریکا برای استیلا بر منطقه غرب آسیا را بر هم زده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند همبستگی در کشور عراق را از بین ببرند و حذف گروه حشدالشعبی در این راستا صورت می‌گیرد.
پارسا ضمن اشاره به اینکه حشدالشعبی در قانون اساسی عراق نیز مورد حمایت قرار گرفته است، اشاره کرد: حشدالشعبی متعلق به مذهب شیعیان نیست و حتی مسیحیان نیز در این گروه عضو است و بنابراین گروه‌های مختلفی از عراقی‌ها در حشدالشعبی عضو هستند. این گروه وابسته به نیرو‌های دفاعی ارتش عراق هستند و حقوق خود را از دولت عراق دریافت می‌کند و همچنین تحت فرماندهی، فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق یعنی نخست وزیر این کشور است و بنابراین به عنوان بخشی از ساختار دفاعی عراق محسوب می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رادیو گفتگو، تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۱۵۹۱۹، radiogoftogoo.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
وقتی گروهی به راحتی تموم نقشه های شوم امریکا در منطقه و با مدیریت ان هم ایران از بین می برد باید هم در تلاش برای حذف چنین گروهی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین