پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
افسانه محرابی گفت: در صنعت چرم کشور که قدمت بیش از ۱۰۰ سال دارد بسیاری از واحد‌ها از ماشین آلات قدیمی استفاده می‌کنند و نیازمند به روز رسانی در جهت رقابت در بازار هستند.
شعار سال: افسانه محرابی در رسانه ملی، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی وزارت صمت، بازسازی و نوسازی صنعت چرم کشور باید انجام و تکنولوژی آن ارتقاء پیدا کند و به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم.

در حال حاضر واحد‌های تولیدی با ظرفیت کم و تکنولوژی پایین و فرسودگی ماشین آلات فعالیت می‌کنند، ولی سالامبور نیازمند تکنولوژی خاصی نیست و صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت تصریح کرد: واحد‌های موفق چرم سنگین در چرم شهر داریم که تولیدات خود را صادر می‌کنند.برنامه راهبردی برای صنعت پوشاک، کفش و موضوع برندسازی، طراحی، صادرات و سرمایه گذاری و همچنین کارگروه ملی کفش را در وزارت صمت داریم. با ممنوعیت واردات کفش، فرصت خوبی را در اختیار تولید کنندگان قرار دادیم و تمامی محصولات موجود در بازار، تولیدات داخلی است.

عوارض صادرات

محرابی از تولید کنندگان خواست تا از توان و تجربه خود بهره بگیرند که بتوانیم کل عوارض صادرات را به این صنعت برگردانیم.

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت اعلام کرد: در صنعت چرم کشور که قدمت بیش از ۱۰۰ سال دارد بسیاری از واحد‌ها از ماشین آلات قدیمی استفاده می‌کنند و نیازمند به روز رسانی در جهت رقابت در بازار هستند.

محرابی در ادامه افزود: از سال ۹۱ موضوع عوارض برای صادرات سالامبور ایجاد شده است.
در سالامبور خطر‌های زیست محیطی، مصرف آب ۷۰ درصد، اشتغال بسیار پایین و ارزش افزوده خیلی پایین وجود دارد. زمانی که زنجیره ارزش سالامبور تکمیل می‌شود تا محصول چرمی به تولید برسد بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد ارزش افزوده خواهیم داشت.

فعالیت در حوزه چرم سنگین

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در ادامه بیان داشت: صادرکنندگان سالامبور مانع رشد این صنعت به دلیل خام فروشی شده اند.در سال ۹۱ دولت در ستاد تدابیر ویژه موضوع عوارض را مطرح کرد که مقرر شد از ۵ درصد شروع و در طی سالیان به این ۵ درصد اضافه شود؛ از سال ۹۴ این عوارض با ۱۰ درصد  شروع و در سال ۹۵ به ۱۵ درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه در کشور چرم سبک و سنگین داریم و واحد‌های بسیار خوبی در چرم سنگین فعال هستند گفت: تولید محصول در چرم سبک برای پوشاک استفاده می‌شود، ولی چرم سنگین برای تولید کفش و ... است.
در حال حاضر، چرم سنگین کشورمان از نظر کیفیت رقابت خوبی در دنیا دارد.

 بودجه

به گزارش خبرگزاری صنایع، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در پایان، اظهار داشت:
در بودجه سال ۹۷ حدود ۴۵ میلیارد تومان موافقتنامه بین وزارت صمت و سازمان برنامه مصوب شد، ولی در پایان سال این مبلغ به ۶ میلیارد و هشتصد میلیون تومان رسید و این مبلغ در سال اول به عنوان یارانه سود تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و سود ۹ درصد در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: ۱6مهر ۱۳۹۹، کد خبر: -، sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
این هم یکی از سنعت هایی هست که در ایران فرصت رشد و بلوغ ازش گرفته شده درحالی که میتونستیم در این زمینه صادرات هم داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین