پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۶۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در خصوص آخرین وضعیت این صنف گفت: اکثریت کالا‌های مورد نیاز این صنف در گمرکات کشور منتظر ترخیص مانده و به جهت عدم پی گیری‌های اصولی، نتوانسته ایم آن‌ها را ترخیص نماییم این موضوع به یکی از عوامل چالش زا برای اتحادیه تبدیل شده است.
شعار سال: احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۹۰ درصد از ماشین آلات مربوط به چاپ و ۷۰ درصد از مواد مورد مصرف مانند لیزر، مرکب و... کاملاً وارداتی است، لذا عدم ترخیص این کالا‌ها مشکلات بسیاری را برای صنف چاپخانه داران به و جود آورده است.

او در ادامه بیان داشت: اتحادیه چاپ از نگاهی دیگر صنفی کاملاً امنیتی و فرهنگی می‌باشد، دستگاه‌هایی مانند وزارت اطلاعات، اداره اماکن و ارشاد در امر مجوز برای این فعالیت نقش حیاتی دارند. از آسیب‌هایی که در مدت اداره اتحادیه به صورت سرپرستی به این صنف وارد آمد، فعالیت افرادی بود که بدون پروانه کسب و مجوز در زمینه چاپ دیجیتال مبادرت به چاپ کتاب‌هایی بر خلاف موازین قانونی و دینی نمودند و زمان زیادی خواهد برد که با همکاری وزارت ارشاد و دیگر ارگان‌ها تمامی این واحد‌های متخلف شناسایی و به صورت ساماندهی اصولی و زیر نظر قانون در آیند.

ابوالحسنی تاکید کرد: این صنف بسیار حساس، امنیتی و فرهنگی است و هر فردی اگر بخواهد بدون توجه به قانون نظام صنفی در آن فعالیت نماید اجازه این کار را نخواهیم داد.

وی با اشاره به تلاش همه جانبه هیئت مدیره اتحادیه برای رفع مشکلات اعضاء گفت: تک تک هیئت مدیره شبانه روز تلاش می‌کنند تا با بررسی و رسیدگی به مشکلات ۱۲۶۰ عضو دارای مجوز و ۱۷۰ عضو در دست اقدام، به بالغ بر ۱۰۰۰ واحد صنفی بدون پروانه و زیرزمینی رسیدگی و آن‌ها را قانونمند نماید. در تلاشیم که این اتحادیه را استانی نماییم؛ چرا که برخی از اعضاء در خارج از حوزه تهران مستقرند و متاسفانه به دلیل تعداد کم نمی‌توانند یک اتحادیه تشکیل دهند؛ لذا زیر نظر دیگر اتحادیه‌ها که کم‌ترین سنخیتی ندارند اداره می‌شوند در حالی که این وضعیت مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر ایجاد نموده است.

او ادامه داد: اکنون در حال نامه نگاری به وزیر ارشاد هستیم تا بتوانیم برخی از واحد‌هایی را که تنها از آن وزارت خانه پروانه بهره برداری گرفته اند را قانونمند و برای اخذ پروانه کسب هدایت نماییم. این اتحادیه در حال حاضر در ۱۳ رسته فعالیت و پروانه صادر می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق اصناف تهران، تاریخ انتشار: ۱۸مهر ۱۳۹۹، کدخبر: otaghasnaftehran.ir ،۹۰۷۹۸
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
0
0
این به این معنا نیست که ما توانایی تولید و سنعت چاپ رو نداریم مسئولین ما عرضه شون در این زمینه کمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین