پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
امسال هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع آبی شهرستان همدان به کشت سیر اختصاص داشت و حدود 42 هزار تن سیر مرغوب در این شهرستان برداشت شده است.

شعار سال: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیرکشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

سیر همدان نه تنها به صورت تازه خوری استفاده می‌شود بلکه در فهرست خرید سبد شرکت‌های تولید دارویی و بهداشتی هم قرار دارد و در مصارف صنایع تبدیلی و غذایی، استفاده می‌شود.

هرچند سیر همدان مرغوبیت بالا، طعم، بو و مزه منحصر به فردی دارد، اما وجود برخی مشکلات مسیر صادرات این محصول را ناهموار کرده است.

پارسال ۲ هزار و ۶۳۶ تن سیر خشک همدان به ارزش ۳/۱ میلیون دلار صادر شد.

سیر استان همدان نیاز به برنامه‌ریزی مدون و تدوین استراتژی حضور در بازار داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد؛ نبود تولید مکانیزه، فقدان انبار، صنایع تبدیلی، بسته بندی و سردخانه فنی برای نگه‌داری این محصول، نبود بنگاه‌های فعال اقتصادی برای عرضه و صادرات محصول سیر همدان حداقل در بازار‌های غرب آسیا سبب شده تا این گیاه که دارای کیفیت و مرغوبیت و کمیتی بی‌نظیر در سطح جهان است همچنان در انزوا به سر ببرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار 20 مهر    99، کد خبر:   980669، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
کلا ایران خدایی خاکش طلاست همه جاش همه چی هست اونم بهترینش...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
هركدوم يك از استان هاي ما در توليد يك يا چندين محصول سرامد هستن كه با مديريت مناسب ميتونيم نياز هاي كشور رو در وهله اول تامين كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واقعا سیر در همدان یکی از بهترین محصولاتی هست که میتونه کشت بشه و نیاز کل ایران رو هم باهاش تامین کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
0
خوب میشد زمینه صادرات رو هم برای این محصول ایجاد کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین