پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۰۵۵۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
با تدبیر اندیشیده شده توسط وزیر محترم آموزش و  پرورش و مدیران ارشد این وزارتخانه، شکایت از معلم که مدیر کانال خبری خاص بود، پس گرفته شد. از گذشت صورت پذیرفته کمال تشکر و قدردانی را داریم. ممنونیم آقای وزیر. از مدیران ارشد وزارت آموزش و پروش تشکر خاص می‌کنیم.
شعارسال: این وزارتخانه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ معلم و توجه به جایگاه رفیع اجتماعی این حرفه، اطلاعیه‌ای درباره صدور رای دادگاه یکی از کانال‌های پیام‌رسان‌های خارجی صادر کرد.

متن اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

نظر به رسیدگی قضایی به شکایت وزارت آموزش و پرورش علیه مدیر یکی از کانال‌های پیام‌رسان‌های خارجی به اتهام نشر اکاذیب، توهین و هتک حرمت و نقض حریم نظام تعلیم و تربیت و خروج از دایره نقد منصفانه و همچنین ایجاد شبهات و فرافکنی در جامعه فرهنگیان، مدیر این کانال در یک مسیر کاملا حقوقی و قانونی در محکمه صالحه قضایی محکوم شناخته شد.

با این وجود، وزارت آموزش و پرورش ضمن اعتقاد به ضرورت برخورداری جامعه از رسانه‌های پاک و صادق و حمایت از جریان روشنگری رسانه‌ای در پرتو نقد منصفانه، به اطلاع می‌رساند، با توجه به تحقق هدف خود مبنی‌بر اثبات روند ناصواب، غیرحرفه‌ای و مخرّب کانال مذکور، از حق قانونی خود گذشت می‌نماید و امیدوار است از این پس ضمن حفظ احترام متقابل و در نظر گرفتن رسالت و اخلاق حرفه‌ای، در مسیری گام بردارند که به ارتقای نظام تعلیم و تربیت منتهی شود.

پاسخگویی شفاف به انتقادات و شبهات و اطلاع‌رسانی به‌موقع و صادقانه بخشی از سیاست‌های اطلاع‌رسانی و تبیین‌گری وزارت آموزش و پرورش بوده است و با همین رویکرد کما فی‌السابق از نقد‌هایی که به نظام آموزشی می‌شود، در جهت ارتقای نظام تعلیم و تربیت استفاده خواهد کرد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به حکم قضایی  مدیر یک کانال تلگرامی نوشت: از مدیران وزارتخانه خواستم هر چه سریعتر شکایت از مدیر یک کانال خبری را که در دادگاه محکوم شده است پس بگیرند.

وی ادامه اظهار داشت: مجازات قضایی هیچگاه مدنظر نبوده و نخواهد بود. ترجیح می‌دهم اثبات حقانیت و عملکرد وزارتخانه و اصلاح رفتار‌های نادرست و غیر حرفه‌ای برخی در همان فضای مدنی و رسانه‌ای محقق شود.

گذشت آموزش و پرورش از شکایت خود

لازم به توضیح است که رضا نهضت که با شکایت وزیر آموزش و پرورش و معاون محترم  به ۴۵ ضربه شلاق محکوم شد، از معلمان با سابقه آموزش و پرورش است. او زمستان سال ۹۰ در مسیر رفتن به مدرسه دچار سانحه شد و پاهایش آسیب دید. بعد از سه سال مداوای ناموفق، پای چپ او را قطع کردند و پای راست اش نیز همچنان دچار معلولیت است. وی با راه اندازی کانالی در تلگرام، به نقد عملکرد مسوولان آموزش و پرورش می‌پرداخت و بعضا گزارشاتی از حد گذری وی نیز گزارش شده است.

گذشت آموزش و پرورش از شکایت خود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۱۵۱۴:www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
0
واقعا در این مملکت از مدیران میانی هم نمیشه انتقاد کرد؟واقعا یعنی چی منزلت معلمان حفظ نمیشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
0
0
اي بابا ما خيي وقته همه چيمون رو از دست داديم تو همون خيلي وقت پيش هم ميون چيزايي كه داشتيم از دست ميداديم حرمت معلم هم از دست داديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین