پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
با بهره برداری از نیروگاه ۲۰ مگاواتی در شهرصنعتی کاوه ساوه، انرژی برق مورد نیاز برای توسعه واحد‌های تولیدی در این شهر صنعتی ایجاد شد.
شعار سال: احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی در شهرصنعتی کاوه بدست متخصصان ایرانی یک رکورد شکنی است. مدیر عامل این شرکت نیروگاهی گفت: این نیروگاه با صرف ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ریالی اجرا شد و از یک ماه پیش در مدار تولید قرار گرفته است.

موسوی افزود: حدود یک ماه و نیم پیش همزمان با هفته دولت نیروگاه ۲۰ مگاواتی کاوه شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید.وی گفت: این نیروگاه با نام صیناکو که با هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ایجاد شده است و ۴۲۵ مگاوات آمپر ظرفیت دارد بدست متخصصان ایرانی در مدت یک سال احداث شد که یک رکورد شکنی است.

مدیر عامل این شرکت نیروگاهی گفت: با بدعهدی طرف‌های خارجی تمام مراحل طراحی ساخت نصب و بهره برداری از سوی متخصصان داخلی در مدت یک سال صورت گرفت که این احداث و بهره برداری یکساله از این نیروگاه یک رکورد شکنی است.

موسوی افزود: در احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی شهر صنعتی کاوه ساوه ضمن استفاده از تولیدات وتخصص بیش از ۳۰ شرکت داخلی از خروج حدود یک میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری شد. وی گفت: برای بهره برداری از این طرح ۹ میلون و ۵۰۰ هزار یورو و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری ارزی و ریالی شد.
 
رکورد شکنی متخصصان ایرانی با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی!

مدیرعامل شرکت توانیر هم از خرید تضمینی ۵ ساله برق تولیدی نیروگاه‌های مقیاس کوچک با قیمت ۴ برابر قیمت متوسط فروش برق به مردم خبر داد. متولی زاده افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد انرژی تولیدی برق کشور در نیروگاه‌های کوچک و بزرگ بخش خصوصی تولید می‌شود.

زیرساخت‌های مناسب، نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دسترسی به راه آهن و خطوط ریلی، قرار گرفتن در کریدور شرق به غرب و شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران دلیل انگیزه بالای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ساوه است و تامین برق مورد نیاز صنایع ساوه از جمله شهرک صنعتی کاوه یک زیرساختی حیاتی برای تحقق جهش تولید است.

گودرزی مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای باختر هم از تولید بیش ۶۰ مگاوات برق در ۱۱ نیروگاه مقیاس کوچک در استان خبرداد و گفت از این تعداد چهار نیروگاه گازی وهفت نیروگاه خورشیدی است.

تامین زیرساخت‌های لازم نظیر پست ۲۰ مگاواتی شهر صنعتی کاوه ساوه عامل مهمی برای جهش در تولید بزرگترین شهرصنعتی کشور است که ایجاد اشتغال و ارزش‌افزوده بالا در گرو تامین این زیرساخت‌هاست.

منطقه ویژه اقتصادی و شهر صنعتی کاوه قابلیت‌های منحصر بفردی دارد که بیش از ۳۰ سرمایه گذار متقاضی ایجاد سرمایه‌گذاری در این شرکت صنعتی هستند و رفع مشکل کمبود برق در این منطقه صنعتی موجب افزایش میزان سرمایه گذاری خواهد شد.

رکورد شکنی متخصصان ایرانی با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی!
 
رکورد شکنی متخصصان ایرانی با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی!
 
رکورد شکنی متخصصان ایرانی با احداث نیروگاه ۲۰ مگاواتی!

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۶مهر ۱۳۹۹، کدخبر: iribnews.ir، ۲۸۶۴۳۷۴
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین