پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت: ما اجازه نداریم به هر قیمت ممکن و با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست عملکرد خود را بالا برده و حقوق دیگران را تضییع کنیم.

شعار سال: ابراهیم علی‌مولا بیگی روز شنبه در دیدار با استاندار اردبیل بیان کرد: ما اجازه نداریم به هر قیمت ممکن و با تخریب منابع طبیعی و محیط زیست عملکرد خود را بالا برده و حقوق دیگران را تضییع کنیم.

وی از تفویض بیشتر اختیارات به استان‌ها در بخش معدن خبر داد و بیان کرد: تمرکززدایی و واگذاری امور به استان‌ها باعث پیشرفت سریع کارها و نتیجه‌دهی متناسب با نیاز مناطق می‌شود.

او اضافه کرد: طبق نتایج حاصله از تفویض اختیارات به استان‌ها، تصمیم بر این شده که مسائل و مشکلات موجود در بحث معادن در مرکز استان‌ها با اختیاراتی که به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت داده شده حل شود.

نتایج امیدوار کننده در ۲۰ منطقه معدنی استان اردبیل 

استاندار اردبیل هم گفت: از چند سال پیش عملیات اکتشاف در پنج پهنه معدنی در استان  شروع شده و فعالیت‌ها در  ۲۰ منطقه از  این پهنه‌ها امید بخش اعلام شده است.

اکبر بهنامجو اضافه کرد: اردبیل از لحاظ معدن و ذخایر  فلزات معدنی یکی از مناطق بکر و منحصر بفرد بوده و می بایست با سرمایه گذاری کلان جهت بهره‌برداری و ایجاد اشتغال در این بخش اقدام شود. 

به گفته وی، در سال جهش تولید و در شرایط حاکم اقتصادی فعال‌سازی و استفاده از معادن با ارزش با اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم می‌توان از بحران پیش آمده عبور کرد و از ظرفیت‌های موجود در استان برای توسعه و پیشرفت آن بهره برد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، قول مساعد مسوولان و جذب سرمایه‌گذاران برای افزایش فعالیت‌ها در اکتشافات منابع موجود و ایجاد صنایع تبدیلی،  انقلاب معدنی در استان ایجاد خواهد شد.

 بهنامجو  بر ضرورت حفظ و صیانت از منابع طبیعی نیز تاکید کرد و افزود: وظیفه ما علیرغم رسیدن به یک نتیجه مطلوب در بحث تولید صیانت از منابع طبیعی و ملی است و نباید به بهانه فعالیت های معدنی،  اراضی ملی، جنگل‌ها و محیط زیست را تخریب و به حال خود رها کنیم بلکه کارهای اکتشاف همراه با بازسازی و احیای منابع طبیعی هم راستا با یکدیگر پیش رود.

وی گفت: هر قدر واگذاری امور به استان‌ها بیشتر باشد مسیر روان‌تر و دولت و مردم ذینفع خواهند بود، با تفویض اختیار به استان‌ها و با کاهش بروکراسی اداری به سرعت تصمیم‌گیری می‌شود.

او با اشاره به اکتشاف معادن سنگ‌ها و فلزات گرانبها در استان گفت: سرمایه‌گذار برای پروژه اکتشاف عقیق در استان انتخاب شده که ظرف ۲ هفته آینده برنامه اجرایی خود را ارائه می‌دهد و در صورت راه‌اندازی این پروژه، استان رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده و بیش از ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.

رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز از احصای معادن راکد در استان اردبیل خبر داد و گفت: معادن راکد شناسایی و مشخص شده و پس از رفع معارض، در قالب نامه‌ای به استان‌ها اطلاع‌رسانی شده که آماده واگذاری به سرمایه گذاران در راستای استخراج معادن منجمد است.

وی بیان کرد: ۲۱۰ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اردبیل صادر شده که از این تعداد ۱۲۰ مورد معدن فعال بوده و تعدادی نیز در مرحله برگزاری مزایده است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری می متالز، تاریخ انتشار:26مهر1399، کدخبر: 136714، me-metals.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
خیلی خیلی میتونه اینکار جذاب باشه، دنیایی که بسیاری از ماها ندیدیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
معدن کاوی یعنی تخریب طبیعت.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
معادن در ايران بايد يك قانون گذاري مجزا بشن و ناظري در اين زمينه به صورت مجرا پيگير امور باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین