پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۵۹۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
رئیس فدراسیون دوومیدانی: دوومیدانی مادر تمام رشته‌های ورزشی است و در میدان المپیک ۱۴۰  مدال برای این رشته توزیع می‌شود؛ بنابراین اهمیت و جایگاه بالایی دارد، ما باید از همه ظرفیت دوومیدانی استفاده کنیم، اگر قرار باشد در هر رشته‌ای در آسیا آقایی کنیم باید ابتدا ورزش دوومیدانی را تقویت کنیم.

شعار سال: هاشم صیامی در گفتگویی درباره برنامه‌های او در فدراسیون دوومیدانی گفت: یکی از بحث‌های جدی که به دنبال آن هستیم تقویت نقاط ضعف و قوت فدراسیون دوومیدانی است. من قبل از اینکه رای اعضای مجمع فدراسیون را کسب کنم و رئیس فدراسیون شوم. به عنوان دبیر فدراسیون در دوره گذشته به تمام امور مربوط به این فدراسیون واقف هستم بنابراین در فدراسیون دوومیدانی به دنبال این هستیم که نقاط مثبت را پررنگ و نقاط منفی را کمرنگ کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دو تن از ورزشکاران ما که در تیم ملی بزرگسالان حضور دارند موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و برخی دیگر هم برای المپیک و بازی‌های آسیایی توانایی کسب سهمیه دارند اما موضوعی که باید به آن توجه کنیم شرایط فعلی کشور است. بنابراین باید بر اساس بضاعت فدراسیون دوومیدانی برنامه‌ها را دنبال کنیم و در حوزه تمرینات و آمادگی و همچنین برگزاری مسابقات در داخل ایران برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد توجه به ورزشکاران و تخصیص بودجه به صورت مساوی،عنوان کرد: دومیدانی یک ورزش رکورد‌ای است و ورزشکاران بر اساس رکوردها جایگاه خود را مشخص می‌کنند. به عنوان مثال ورزشکاری که ۵ سال پیش از نظر رکوردی در شرایط آمادگی بوده نمی تواند ادعا کند که همچنان همان شرایط را دارد، باید بر اساس رکورد خود را به فدراسیون و تیم ملی تحمیل کند. سرمایه اصلی دوومیدانی مربیان و ورزشکاران این رشته هستند و هر هزینه ای که انجام می‌شود باید خروجی داشته باشد. 

 وی تاکید کرد: دوومیدانی مادر تمام رشته‌های ورزشی است و در میدان المپیک ۱۴۰  مدال برای این رشته توزیع می‌شود. بنابراین اهمیت و جایگاه بالایی دارد، ما باید از همه ظرفیت دوومیدانی استفاده کنیم، اگر قرار باشد در هر رشته‌ای در آسیا آقایی کنیم باید ابتدا ورزش دوومیدانی را تقویت کنیم. یکی از موضوعاتی که من همواره به آن تاکید دارم همدلی و همراهی در فدراسیون است، باید از منافع فردی کوتاه بیاییم و در عمل نشان دهیم که برای دوومیدانی قصد کار کردن داریم.

صیامی عنوان کرد: تنها راه آقایی کردن در ورزش در آسیا از طریق توجه به رشته دومیدانی حاصل می‌شود.اگر ورزش ایران در تلاش است که در بازی‌های آسیایی و رنکینگ المپیک جایگاه قابل قبولی داشته باشد باید ابتدا به رشته مادر دوو میدانی توجه کند؛ البته این موضوع به تنهایی محقق نمی‌شود؛ بلکه با همدلی همه اعضا باید آن را به ثمر برسانیم. متاسفانه در این سال‌ها به ورزش دوومیدانی بی‌توجهی شده است. الان ببینید یک ورزشکار که در رشته دوومیدانی فعالیت می‌کند رقم قراردادش با یک فوتبالیست یا حتی سایر رشته‌های ورزشی چقدر متفاوت است.متاسفانه رشته دوومیدانی مظلوم واقع شده است. با همه احترامی که برای همه رشته‌های ورزشی دارم اما باید بگویم رشته دوومیدانی پررنج‌تر است و سختی‌های زیادی دارد. بنابراین نباید ورزشکار برای تامین معیشت خود با وجود همه این سختی‌ها به مشکل بخورد.

وی گفت: تمام مسئولین دوومیدانی باید دست در دست هم دهند و برای پیشرفت این رشته ورزشی تلاش کنند. در ورزش دوومیدانی ۲۴ ماده داریم و ۱۴۰ مدال توزیع  می‌شود. به اعتقاد من باید اندازه این تعداد مدال به فدراسیون توجه کنیم. اگر رشته دوومیدانی بتواند در رده‌های پایه نوجوانان و جوانان ارتقا پیدا کند قطعاً آینده درخشانی خواهد داشت. ما باید تلاش کنیم که به آموزش و پرورش نزدیک شویم و در سطح استانی دوومیدانی را بیشتر از گذشته  ترویج دهیم.

 صیامی تأکید کرد: اگر بتوانیم ورزش دوومیدانی را به خیابان بیاوریم و در استان‌ها این ورزش مادر را ارتقا دهیم، قطعاً آینده این رشته روشن خواهد شد. البته در این راه باید تمامی مسئولان استان‌ها از جمله فرمانداری، استانداری، به ما کمک کنند، در این صورت می‌توانیم از خیلی از آسیب‌های اجتماعی هم جلوگیری کنیم قطعاً ورزشکارانی که الان در این رشته زحمت می‌کشند اگر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند با انگیزه وارد میدان می‌شوند.

 رئیس فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: من به عنوان کسی که توانستم رای اعضای مجمع را به دست بیاورم از خانواده دوومیدانی هستم و کاملاً اعتقاد دارم که باید همه ورزشکاران را به یک چشم نگاه کرد. ورزشکار با توجه به رکوردی که ثبت می‌کند خود را به تیم ملی و فدراسیون دوومیدانی تحمیل می‌کند. هیچ زمانی در  فدراسیون ما شرایطی به وجود نیامده که ورزشکار عملکرد قابل قبولی داشته اما مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. البته ما هم در فدراسیون این اعتقاد را داریم که اگر پولی هزینه می‌‌شود باید خروجی داشته باشد، بنابراین این یک رابطه دو سویه است. امیدوارم با این شرایط خاص بتوانیم ورزشکاران را به خونی حمایت کنیم.

 صیامی اصلی ترین هدف خود را نزدیک شدن به آموزش و پرورش دانست و گفت: به نظرم ما باید از رده پایه در دوومیدانی کار را شروع کنیم و این موضوع تنها در آموزش و پرورش رقم می‌خورد. از طرفی باید با دانشگاه و نیروهای مسلح هم ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم در رده‌های پایه موفق باشیم و در آسیا حرف برای گفتن داشته باشیم. اگر اعتبارات در رده پایه هزینه شود دوومیدانی خیلی زود جایگاه خودش را پیدا خواهد کرد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که از حضور کیهانی در فدراسیون با توجه به انتقادهایی که به او مطرح است استفاده می‌کند یا خیر، عنوان کرد: من بارها گفتم و این بار هم تاکید می‌کنم حتی از کسانی که در مجمع رقیب من بودند و یا اهالی دوومیدانی که به کس دیگر رای دادند، استفاده خواهم کرد. چرا که معتقدم باید به فکر منافع دوومیدانی باشیم و مسائل شخصی را کنار بگذاریم، بنابراین در فدراسیون بر روی همه باز است و آنها می‌توانند برای منافع دوومیدانی به این رشته کمک کند.

صیامی گفت: فکر می‌کنم یکی از ایرادهای جامعه دوومیدانی همین سیاه و سفید دیدن آنهاست درست است که گاهی وقت‌ها نقاط ضعفی وجود داشته، اما نمی‌توانیم بگوییم یک دوره کاملاً پر از ایراد بوده است. در همین دوره گذشته مسابقات قهرمانی داخل سالن که در سال ۲۰۱۸ برگزار شد قهرمان جهان به تهران آمد و در این مسابقات شرکت کرد و حتی رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی گفت یکی از زیباترین مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا را در ایران شاهد بودیم.  

وی خاطرنشان کرد: با همه احترامی که برای سرپرستان فدراسیون دوومیدانی قائل هستم و اعتقاد دارم آنها در این دوره زحمت زیادی کشیدند؛ آقایان عرب و مبینی در مدت سرپرستی خود توانستند فدراسیون را به نحو احسن مدیریت کنند؛ اما باید بگویم اگر الان در رده بانوان رکوردشکنی صورت می‌گیرد این کار در طول شش ماه یا یک سال اتفاق نمی‌افتد. قطعاً در گذشته سرمایه‌گذاری روی بانوان صورت گرفته که الان شاهد رکورد شکنی آنها هستیم. من همانطور که گفتم از تمام ظرفیت دوومیدانی استفاده خواهم کرد. امیدوارم که در این راه جامعه دوومیدانی هم کمک کنند تا بتوانیم شرایط را برای ورزشکاران مهیا کنیم.

 

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آناپرس،تاریخ انتشار:27مهر1399 ،کدخبر:1444542، ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اينكه اين خبرگزاري در زمينه هاي مختلف ورزشي فعاليت ميكنه و بهشون بها ميده خيلي خوبه ولي خدايي ديگه دو ميداني رو اين همه بلد نكنيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
افرادی مثل این اقایی که کامنت گذاشته فقط به دنبال خبر های ورزشی در زمینه فوتبال و جنجالی ها هستن این که نشد خبر ورزشی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
0
0
خیلی از رشته های مظلوم واقع شدن فقط به والیبال و فوتبال بها داده شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
فقط ورزش رو فوتبال می دونن خیلی از مدیران ورزشی اینطوری هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین