پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
نام برخی از سریال‌های تلویزیونی برگرفته از نام دختران و زنانی است که قهرمان قصه‌های این مجموعه‌ها بوده اند.
شعارسال: این شب‌ها سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور  روی آنتن می‌رود. قصه سریال نجلا در سال ۵۸ می‌گذرد و دختری به یک پسر عاشق در آن اوضاع آشفته و نا امنی‌ها وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر پسر بتواند او را از مرز رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همه این‌ها در طول مسیر، دست خوش اتفاق‌هایی قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه زنان و مادران بخش مهمی از ساختار جامعه را تشکیل میدهند و بر همین اساس فیلم و سریال‌های زیادی هم با محوریت زنان از گذشته تا به حال ساخته شده است. از طرفی استقبال از این گونه فیلم‌ها، بسیاری از کارگردان‌ها را ترغیب میکند تا به سراغ ساخت آثاری با محوریت زنان بروند.

فیلم‌های زیادی با محوریت زنان در دنیای سینما و تلویزیون ساخته شده است و شخصیت اصلی این قصه‌ها زنانی هستند که از محبوبیت زیادی میان مردم برخوردارند. به بهانه پخش سریال نجلا  سراغ سریال‌هایی رفتیم که  نام آن‌ها زنانه است.

رعنا

سریال رعنا محصول سال ۱۳۶۷، از اولین آثار داود میرباقری و با بازی گلچهره سجادیه، سعید نیک‌پور، بهزاد فراهانی، رویا تیموریان و پرویز پرستویی است.

خلاصه داستان این فیلم از این قرار است که رعنا به‌رغم مخالفت‌های برادرش منصور، با مردی به‌نام دانایی که دبیر آموزش‌و‌پرورش است، ازدواج می‌کند. پس از چندی دانایی به‌خاطر شرکت در فعالیت‌های سیاسی دستگیر و روانه زندان و در نهایت کشته می‌شود. پس از سال‌ها پسر رعنا که به‌شدت در حال مبارزه با رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ است، در یک درگیری خیابانی مفقود می‌شود. رعنا و دخترش به دنبال یافتن او هستند که ماجرا‌هایی از گذشته دوباره زنده می‌شود...

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

ریحانه

سریال «ریحانه» با بازی زیبا بروفه، مرجان محتشم، رویا تیموریان و افسر اسدی، چهار رکن قصه را تشکیل می‌دادند. مقدم سریال ریحانه را با موضوع گم شدن پدر و مادر یک دختر جوان به روی آنتن برد. این سریال ترکیبی از زندگی ریحانه و گذشته پدر و مادر او بود که تحت تاثیر حکومت پهلوی ناچار به رها کردن دختر خردسال خود شدند.

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

وفا

سریال وفا مجموعه تلویزیونی به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه کنندگی منصور سهراب پور و نویسندگی علیرضا افخمی و سید سعید رحمانی است که در سال ۱۳۸۵، هر شب برای اولین بار در شبکه سه سیما پخش شد. وفا ترکیبی از داستان پلیسی، جاسوسی و رمانتیک بود و توانست هر قشر از جامعه را راضی نگه دارد.

نرگس

نرگس نام سریالی تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم است. بدون هیچ شکی، یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون بود. در واقع «نرگس» اولین سریال داستانی بود که به صورت شبانه روی آنتن می‌رفت و بخش مهمی از موفقیت آن به همین مسئله برمی گشت. سیروس مقدم مسیر این سریال طولانی شبانه را طوری طراحی کرده بود که به هیچ عنوان خسته کننده به نظر نمی‌رسید.

زند یاد پوپک گلدره به واسطه نقش نرگس، کاملا برای مخاطبان تلویزیونی شناخته شد. درست است که او در «دنیای شیرین دریا» تا حدی معرفی شده بود، اما آن سریال در گروه کودک و نوجوان ساخته شده بود و بسیاری از مخاطبان بزرگسال با آن آشنایی نداشتند.

متاسفانه گلدره، در اوج محبوبیت نقش نرگس، از دنیا رفت و به همین دلیل، فوت او دل همه را به درد آورد. ستاره اسکندری، بازیگر بعدی نرگس، با وجود اینکه خیلی خوب در قالب نقش او قرار گرفت، اما به عنوان یک مهره جایگزین، اثرگذاری قبل را نداشت.

ستایش

ستایش مجموعه‌ای تلویزیونی در سه فصل به کارگردانی سعید سلطانی و به قلم سعید مطلبی است که یکی از موفق‌ترین سریال‌های تلویزیونی سال‌های اخیر بود. با این که به صورت هفتگی روی آنتن می‌رفت، آنقدر مورد توجه قرار گرفته بود که در کوچه و خیابان همه راجع به آن حرف می‌زدند. از همه مهمتر اینکه آن سال اسم «ستایش» بیشترین فراوانی را در ثبت احوال داشت.

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

پریدخت

سامان مقدم در سال ۱۳۸۶ سریال پریدخت را به عنوان یک سریال مناسبتی برای شبکه سوم سیما ساخت. این سریال داستان زندگی پریدخت در سه مقطع زمانی از سال ۱۳۱۴ تا ۱۳۳۴ را روایت می‌کند. از جوانی پریدخت تا زمانی که پسرش شاهرخ در دوران سربازی به سر می‌برد.

او در میان یک مثلث عشقی با پیش زمینه سیاسی قرار می‌گیرد که یک طرف این مثلث، عشق پسر خان به اوست. عشقی که نادرخان را وادار به قتل‌های متعددی در طول سریال کرد. سریال به خاطر داستان و فضاسازی متفاوتی که داشت، مورد توجه قرار گرفت.

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

پروانه

پروانه نام یک مجموعه تلویزیونی است که از شبکه سوم سیما پخش شد. این مجموعه به کارگردانی جلیل سامان ساخته شده است. این سریال مقطعی از فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌هایی از دهه ۵۰ و تغییر گرایش در میان برخی اعضای آن را به تصویر می‌کشد. سارا بهرامی، بازیگر نقش «پروانه» اولین حضورش را به عنوان بازیگر در این سریال تجربه کرد. او در نقش مقابل حامد کمیلی، کاملا به چشم آمد و باعث شد خیلی زود کارگردان‌های دیگر هم از او دعوت به همکاری کنند.

مدینه

مدینه نام مجموعه تلویزیونی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی است که در ایام ماه رمضان سال ۹۳ از شبکه یک سیما پخش شد. داستان مدینه به طور کلی در ارتباط با زندگی و سختی‌های او پیش می‌رفت.

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

کیمیا

کیمیا عنوان مجموعه تلویزیونی به کارگردانی جواد افشار است. این مجموعه علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و دیگر مناطق استان‌های جنوبی، در کشور گرجستان به‌ویژه پایتخت آن تفلیس نیز تصویربرداری داشت. کیمیا در ۱۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش شد.

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

مرضیه

سریال «مرضیه» ملودارمی خانوادگی و محوریت قصه آن مسئله مهم «انتخاب» بود.

در خلاصه داستان این سریال آمده: «مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می‌شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...»

قهرمان کدام سریال‌ها زنان و دختران ایرانی بودند؟

در این سریال بازیگرانی، چون داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، شیوا خسرومهر، نیلوفر شهیدی و ... به ایفای نقش پرداختند.

زنده‌یاد ماه چهره خلیلی هم به عنوان نقش اصلی این سریال بازی درخشانی از خود بر جای گذاشت.



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران تاریخ انتشار ۳۰ مهر ۹۹، کد خبر:۷۵۳۰۹۲۱، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
صدا و سیما در زمان هایی از تاریخ جمهوری اسلامی خیلی خوب ار رد و الان چند سالی هست که داره دوره رکود خودش رو سپری میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
فیلم هامون بیشتراش قهرمان زن دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین