پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۲۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
دومین کشور پرورش دهنده شتر مرغ در دنیا هستیم (بعد از آفریقای جنوبی). در دنیا ۷۰ درصد درآمد پرورش این پرنده، از فروش پوست است و در ایران، تنها ۲۰ درصد. مشکل اصلی، صنایع تبدیل پوست به چرم است. از آقای دکتر خاوازی درخواست می‌کنیم، بشکل دستوری وارد شوند و حداقل سه کارگاه در سه نقطه کشور، تاسیس گردد. فقط از وزیر انتقاد نباید کرد، گاهی خواهش کردن هم لازم است.
شعار سال :‌ این در حالی است که در خراسان جنوبی کشتارگاهی برای شترمرغ وجود ندارد و این محصول با ارزش دور ریز می‌شود. پرنده‌ای که به گوشت پر خاصیتش شناخته می‌شود، اما آیا می‌دانید چرم شتر مرغ بسیار ارزشمندتر از گوشت آن است. خراسان جنوبی یکی از قطب‌های پرورش شتر مرغ در کشور است.

پرورش شترمرغ در ایران مدت زیادی نیست شروع شده، اما تولیدکنندگان کشورمان توانسته اند در این مدتِ کم، جایگاه ایران را به رتبه دوم جهان برسونند.بازار‌های جهانی صنعت چرم با مواد اولیه خامی که به قیمت ناچیز از ایران می‌روند، می‌چرخد و سود چرم شترمرغ ایران عاید کشور‌های خارجی می‌شود.

به طوری که در کشور‌هایی مثل ترکیه و ایتالیا چرم خام ایرانی تبدیل به محصولات متنوع می‌شود و به قیمت‌های باور نکردنی در بازار‌های جهانی عرضه می‌کنند. این در حالی است که در خراسان جنوبی کشتارگاهی برای شترمرغ وجود ندارد و پوست با ارزش این حیوان دور ریز می‌شود.

شترمرغ، پرنده پرسودی است که بسیاری از اجزای بدنش پول ساز است با این حال صنایع تکمیلیِ پرورش شترمرغ در کشور، هنوز کامل نشده. این جا، هم شاهدِ از بین رفتن ثروت بالقوه زیادی هستیم و هم نوعی خام فروشی صورت می‌گیرد.
 
تعداد بازدید : 8

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۳۰مهر ۱۳۹۹، کدخبر: iribnews.ir، ۲۸۷۱۲۱۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
ای بابا یه طیف نرمی از بی توجهی افتاده بین ارگان های ا که اصلا تولید رو بوسیدن گذاشتن کنار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
مگر تولید این کارگاه‌ها چقدر خرج داره؟
اصلا خرجش خیلی زیاد هم باشه به صادراتش اصلأ فکر می‌کنید؟
چقدر درآمد زایی می‌شود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
تو ایران از هیچ بخشتولیدی حمایت های لازم انجام نمیشه و مردم هم که میخوان تولید کنن با هزار تا مشکل روبرو هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین