پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۵۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: گرچه پیش از این تمام سلاح‌های ما وارداتی بوذ، اما اینک ۹۰ درصد سلاح هایمان به دست جوانان این مرز و بوم ساخته می‌شود.
شعار سال: امیرعلی حیدر امیری با اشاره به لغو تحریم تسلیحاتی ایران، اظهار داشت: از اول جنگ تحمیلی در تحریم هستیم، صدام به تحریک آمریکا و با پول کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و اعرابی که وابستگی شدید به آمریکا و صهیونیسم جهانی داشتند، از سلاح‌های بروز دنیا و تیم جاسوسی و ماهواره‌ای کشور‌های اروپایی استفاده می‌کردند و ما در نبود سلاح و از جانب شرق و غرب تحریم بودیم.
وی افزود: در این دوران احتیاجات نظامی زیادی در زمینه هوایی، دریایی، زمینی ازجمله هواپیما، پهپاد، موشک، تانک‌های پیشرفته، زیردریایی، قایق‌های تندرو و… داشتیم، یادمان نرفته زمانی که رژیم بعث شهر‌های ما را موشک‌باران می‌کرد ما یک عدد موشک نیز نداشتیم اگرچه به هر طریق یک وجب از خاک را دست دشمنان ندادیم.
کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با اشاره به اینکه ما تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردیم، عنوان کرد: تحت تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، زحمات پرسنل خدوم وزارت دفاع و سپاه پاسداران، جوانان و کادر مهندسی امروز به مرحله‌ای رسیدیم که در زمینه تولید موشک، برد، دقت و قدرت شکنندگی موشکی جز چهار کشور پیش رفته و برتر دنیا هستیم.
وی تصریح کرد: امروز ۹۰ درصد تجهیزات نظامی را به همت جوانان نخبه، انقلابی و غیرتمند این مرزوبوم می‌سازیم به‌طوری‌که در زمینه ساخت قایق‌های تندرو باقابلیت نصب انواع سلاح و رادار‌های شناسایی جدید و تعداد بالای تولید جز چند کشور اول دنیا هستیم.
امیری با اشاره به اینکه کشوری که خود واردکننده بوده امروز صادرکننده است، خاطرنشان کرد: اسلحه‌سازی از صنعت‌های آپدیت و بروز است به‌طوری‌که بعد از مدتی هر کشوری که یک سری تسلیحات را دارد تقریباً یا از رده خارج می‌شود به علت این‌که تسلیحات خیلی جدیدی جایگزین می‌شود و یا این‌که باید آن‌ها را با روش‌های جدید بروز رسانی و تعمیر کنند.
این مدرس دانشگاه بیان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است هر کشوری و با هر عنوانی با ایران تجارت داشته باشد با خطر تحریم آمریکا روبه‌رو است، اما جمهوری اسلامی ایران توانست در اوج تحریم‌ها و آن زمان که سردمداران غرب قرارداد‌های میلیاردی با کشور‌های منطقه ازجمله آل سعود عقد می‌کردند دست برتر نظامی در منطقه باشد و ان‌شاءالله این سلاح‌ها در دستان سربازان جبهه اسلام و مقاومت است.
وی با اشاره قدرت و دقت سامانه‌های پدافندی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: زمانی که پهپاد آمریکایی با سامانه سه خرداد در میناب زده شد بسیاری از کشور‌ها ازجمله هند، چین، روسیه خواهان خرید این سامانه شدند؛ امروز می‌توانیم ضمن صادر کردن سلاح به خیلی از کشور‌ها توانایی تسلیحاتی ایران را به رخ جهانیان بکشانیم و ما هم جز باشگاه کشور‌های سازنده و صادرکننده تسلیحات بروز نظامی در دنیا باشیم.
باگذشت ۵ سال از صدور قطعنامه ۲۲۳۱، ساعت ۳: ۳۰ دقیقه بامداد (۲۷ مهر ۹۹) تحریم‌های تسلیحاتی ایران بدون نیاز به صدور قطعنامه جدیدی از سوی سازمان ملل، برداشته شد و بر اساس اعلامیه وزارت امور خارجه کشورمان از تاریخ ۲۷ مهر ۹۹ همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش‌ازاین علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل‌شده بودند، به‌صورت خودکار خاتمه یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: اول آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۵۹۸۱۴، www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
پیشرفت نظامی ایران فوق العاده است همه از ایران می ترسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
تازه بدون در نظر گرفتن سیستم و ها و امکانات فوق العاده سپاه این امار رو خود جهان داره میده و این اگر اقتصادر نیست پس چیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
ای کاش در زمینه های دیگه هم بتونیم به این سطح از خودکفایی برسیم و کشور رو نجات بدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
باید همونطوری ک در زمینه موشکی بچه ها جهاد فی سبیل الله کردن در زمینه فرهنگی هم بکنیم تا به یه جایی برسیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
0
0
میتونیم امروز با افتخار بگیم بیشتر تجهیزات و سلاح های ما ساخت داخل هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین