پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۴۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
دادگاه عالی لهستان سقط جنین حتی در صورت بیماری مادرزادی را ممنوع کرد و به این ترتیب سقط جنین تقریباً به طور کامل در لهستان ممنوع خواهد شد.
شعار سال: دادگاه عالی لهستان طی حکمی سقط جنین حتی در صورت بیماری مادرزادی را ممنوع اعلام کرد.

پایگاه اینترنتی "یورو نیوز" اعلام کرد که حکم جدید دادگاه عالی لهستان قطعی و لازم الاجراست و به این ترتیب سقط جنین تقریباً به طور کامل در لهستان ممنوع خواهد شد.

لهستان یکی از کشور‌های اروپایی دچار کاهش نرخ باروری است و با بحران جمعیتی و بالا رفتنِ میانگین سنی مواجه شده است.

به گزارش "worldpopulationreview" از حدود سال ۱۹۹۹، جمعیت لهستان به آرامی در حال کاهش است و در حال حاضر به ۳۸.۵۷ میلیون نفر کاهش یافته است؛ انتظار می‌رود در دهه‌های آینده جمعیت این کشور با سرعت بسیار بیشتری کاهش یابد و در پایان این قرن به ۲۳.۱۷ میلیون نفر کاهش یابد!

این بدان معناست که لهستان تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت خود را تا پایان قرن از دست خواهد داد!
 
ممنوعیت سقط جنین در لهستان

جمعیت لهستان با نرخ (منفی) ۰.۱۱ درصد در حال کاهش است و نرخ باروری این کشور ۱.۴۳۹ فرزند به ازای هر زن است؛ این نرخ برای جایگزینی جمعیت بسیار کم است! علاوه بر این، لهستان مهاجرت خالص منفی دارد؛ نمودار فوق روند تغییرات جمعیت لهستان را نشان می‌دهد، از سال ۲۰۰۰ جمعیت این کشور روند کاهشی خود را آغاز کرده است.

ممنوعیت سقط جنین در لهستان

بر اساس جدول فوق نیز نرخ رشد جمعیت لهستان از سال ۲۰۰۵ با مقدار ۰.۱۰ درصد، منفی شده است و طی هشت سال گذشته تقریباً در این میزان ثابت بوده است!

یکی از شاخص‌های تاثیرگذار بر تغییرات جمعیتی "سقط جنین" است؛ گناه سقط جنین پدیده‌ای است که به عنوان ارمغان مدرنیته در کشور‌های غربی رواج دارد و در ۵۸ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل قانونی است!

در میان کشور‌های اروپایی، فقط در ایرلند سقط جنین در هر شرایطی و به هر شکل ممنوع است؛ با این حال در کنار محدودیت‌هایی که برای زن ایرلندی در خصوص سقط جنین وجود دارد، آن‌ها این امتیاز را دارند که برای سقط به انگلستان سفر کنند! در کشور‌های لهستان، عراق، لبنان، یمن و سوریه سقط جنین را جز در موارد تهدید سلامت مادر، مجاز نمی‌دانند و تنها ترکیه سقط را در تمامی موارد مجاز دانسته است!

در طی سال‌های اخیر، فرانسه که به عنوان پایتخت سقط جنین شهرت داشت، جای خود را به انگلیس داد و در حال حاضر طبق گزارشات سازمان ملل، روسیه بالاترین آمار سقط جنین را به خود اختصاص داده است؛ میزان سقط جنین در این کشور ۵۳.۷ است به‌عبارت دیگر، از هر ۱۰۰۰ زن بین ۱۵ تا ۴۴ سال، ۵۳.۷ نفر سقط جنین داشته‌اند.

این آمار جهانی در حالی است که نرخ باروری جمعیت ایران نیز به ۱.۷ فرزند و نرخ رشد جمعیت نیز به زیر یک درصد سقوط کرده است! با این حال، در جدیدترین آمار وزارت بهداشت در سال ۹۶، معاون آموزشی این وزارتخانه اعلام کرده که در کشور ما سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی انجام می‌شود! یعنی هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشورمان توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است!

تا کنون هیچ گونه اقدام عملی خاصی برای اصلاح رویه‌های جمعیتی از جمله آیین‌نامه اجرایی "سقط جنین" صورت نگرفته است!
 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 آبان 99، کد خبر: 2375803، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
این نشون میده که حتی تو کشور های اروپایی که نماد هاو شاخص های رفاه بالاتر از خاورمیانه ست باز هم میل به بچه دار شدن ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
واا!!!!!چه عجیب .... یعنی بچه ای که ناقص بدنیا بیاد و یه عمر زجر بکشه بهتره؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
0
0
میل به فرزند اوری در کل جهان داره پایین میاد البته طبق شنیده های خودم میگم امیدوارم اینطور نباشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
0
0
همین کارها رو اگر تو ایران کنن واقعا خیای هجمه زیادی به مردم میاد این رفتار ها اخر عاقبت خوبی نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
0
0
جمعیت در کل جهان داره رو به پیری میره و کل جهان به این موضوع داره فکر میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین