پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه صنعت آب با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور و مجموعه دولت یازدهم به مباحث مربوط به آب اظهار داشت: موضوعات مربوط به آب و محیط زیست از جمله اولویت‌های اصلی دولت در برنامه ششم توسعه است.

شعار سال: وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تحولاتی که در کنار تغییر رویکرد دولت یازدهم شاهد بودیم نگاه قوی دولت به مسائل مربوط به محیط زیست و آب بوده به طوری که در این سیاست ویژه دولت توجه به مسائل دانش‌بنیان و موضوعات مربوط به اقتصاد و علم روز دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است که می‌توان گفت شورای عالی آب مهمترین نماد این مساله است که شاهد بودیم سال‌ها تعطیل بود.

ابتکار ادامه داد: اکنون شورای عالی آب به سازوکار فعال در حوزه سیاست‌گذاری تبدیل شده البته هنوز راه طولانی در پیش دارد.

وی با اشاره به اهمیت آب و مسائل زیست محیطی و تاثیر آن در اقتصاد و آینده کشور خاطرنشان کرد: آینده کشور را نمی‌توان بدون توجه به سیاست‌ گذاری ملی در امر آب متصور دانست لذا توجه به مدیریت آب با رویکرد زیست محیطی و اجرای برنامه‌های مدیریت محیط زیست در کنار منابع آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ابتکار با بیان اینکه تاکنون طی سال‌های گذشته طرح‌های مربوط به فاضلاب در کشور مورد کم توجهی قرار گرفته است ، گفت: امروزه طرح‌های فاضلاب در کشور حیاتی است و لذا باید با توجه به کمبود آب به این مساله از طریق تصفیه و بازچرخانی آب افزایش یابد.

وی همچنین به لزوم حفظ منابع آب و جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم توجه به رودخانه‌ها و احیای آنها را مورد توجه قرار داده است چرا که تضمین کننده زیست بوم پایدار در کشور هستند.

ابتکار احیای کشف رود را از نمونه‌های موفق برنامه‌های دولت در راستای نجات رودخانه عنوان کرد و گفت:‌ دولت یازدهم برنامه احیای رود کارون و حفاظت کیفی از آن را در برنامه خود دارد و طرح‌های فاضلاب نیز و پساب صنعتی از جمله این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سیاست‌گذاری‌هایی که در زمینه آب صورت می‌گیرد نگاه اقتصادی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مردم و سیاست‌گذاران در کنار شهرداری‌ها بتوانند این اهداف را اجرایی کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای خوب دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر تراز دریاچه نسبت به قبل مثبت شده اما همچنان با وضوع ایده‌آل فاصله دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای حفظ سفره‌های آب زیرزمینی علاوه بر بهره‌مندی از توان علمی روز دنیا برای مدیریت آب چاه‌ها و برداشت غیرمجاز باید نسبت به اصلاح الگوی کشاورزی نیز اقدام کنیم، تصرحی کرد: تمامی این موارد مورد توجه دولت و مجلس است که امیدواریم با استقبال بخش خصوصی این مساله که آینده کشور و مردم به آن وابسته است و بعد جهانی دارد به نتایج خوبی برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 7 مهر95 ، کد مطلب: 414976: www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین