پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۰۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
نماینده سابق ایران در فائو گفت: با شیوع بیماری کرونا، بازار‌های محلی، منطقه‌ای و مبادله با کشور‌های همسایه ارزش بیشتری پیدا کرده است و بسیاری از کشور‌ها استراتژی خود را به سمت بازار‌های محلی و ملی تغییر داده‌اند.

شعار سال: محمد حسین عمادی از اساتید ترویج کشاورزی کشور و نماینده سابق ایران در فائو در اختتامیه «هشتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار» که 6 تا ۸ آبان ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار شد، گفت: این کنگره با مشارکت دانشگاه‌ها و موسسات و همکاری بخش تحقیقات و اجرا انجام شده که سبب نزدیک شدن بخش تحقیقات و اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت غذایی کشور بسیار اهمیت دارد، افزود: کشاورزان سربازان خط مقدم این راه هستند و افزایش حمایت ها و رفع بیشتر موانع این حوزه باید در دستور کار قرار گیرد.

عمادی با اشاره به اینکه شیوع ویروس «کووید 19» چالش ها و فرصت هایی را ایجاد کرده است، یادآور شد:  شیوع این ویروس باید سبب ایجاد نظام نوآورانه کشاوری شود.

به گفته نماینده سابق ایران در فائو، علاقمندی به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در اکثر مقالات جهانی عنوان شده و بازار به سرمایه گذاری جهانی برای صنعت غذا تمایل داشته است؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال سود کامل، دائم، بلند مدت و حداکثری با وجود بیماری‌های همه‌گیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا بر بخش کشاورزی و سیستم‌آموزش این بخش تاثیر گذاشته است، گفت:  شیوع کووید ۱۹ سبب شده تا بخش های صنعتی و خدماتی آسیب زیادی ببینند؛ البته بخش کشاورزی در مقایسه با بخش خدمات و صنعت ضربه کمتری خورده است.

این کارشناس ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: موج سوم کرونا سبب به خطر افتادن امنیت غذایی در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه می شود و بحران اقتصادی بسیار عمیقی را در پی خواهد داشت.

عمادی با اشاره به اینکه بازارهای محلی، منطقه‌ای و مبادله با کشورهای همسایه با توجه به شرایط موجود ارزش بیشتری پیدا کرده است، تصریح کرد: بسیاری از کشورها استراتژی خود را به سمت بازارهای محلی و ملی تغییر داده‌اند.

وی  در  پایان گفت: کشاورزان گیرنده منفعل اطلاعات نیستند و نیازمند باورهای خلاقانه و نوآورانه با استفاده از دنیای مجازی و دیجیتال هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایانا، تاریخ انتشار: 8آبان ۱۳۹۹، کد خبر:86957، iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
من خبر هاي اين كنگره رو داشتم مرور ميكردم به اين نتيجه رسيدم در اين كنگره هاي خوب هم كم نيست به هيچ عنوان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
اين ها بايد يه فكري براي امنيت غذايي جهان بكنن نكته اي كه جهان اين روز ها براي جنگ با كرونا ازش به طور كلي غافل شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
به جای پیدا کردن بازار های بین المللی برای مواد غذایی باید به بازار های داخلی محلی روی بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
ایران تا بخواد به محیط زیست پایدار برسه مدت ها و سالها طول میکشه الان برای این مساله خیلی زوده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
0
0
باید باور کنیم اقتصاد ایران در غیر کرونا هم مریض بود و الان با کرونا مریض تر از همیشه شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین