پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
تیم قشقایی شیراز پس از تساوی 1-1 در 120 دقیقه و با پیروزی در ضربات پنالتی، جشن صعود گرفت

شعار سال:

مرحله سوم (یک سی و دوم) جام حذفی فوتبال ایران از عصر پنجشنبه با انجام دیدارهای مختلف آغاز و روز گذشته با برگزاری بازی‌هایی دیگر پیگیری شد.
اما انصراف‌های متعدد از سوی تیم‌های مختلف که یا دچار کمبود بودجه‌اند یا دلسردی شکست‌های حتمی آنها را از امیدواری لازم برای حضور در این مسابقات بی‌بهره کرده بود، حکم به لغو 12 بازی داد و لطمه قابل توجهی به دومین جام باشگاهی کشور وارد کرد؛ جامی که فتح آن مجوز شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را نصیب قهرمان خود خواهد کرد.
آنها که رقبا را به توپ بستند
جام حذفی همیشه سرشار از شگفتی‌ها بوده و این امر در فوتبال کشور ما نیز رؤیت شده اما لا‌اقل در مسابقات پریروز نشانی از غافلگیری‌ها رؤیت نشد و فورانی از گل به راه افتاد و تیم‌های نامدارتر و لیگ برتری در برخی موارد رقبای خود را به توپ بستند. سرآمد آنها ماشین‌سازی تبریز بود که به رغم ناکامی در رقابت‌های امسال لیگ برتر در زمین تیم اتحاد لردگان چهارمحال و بختیاری به برد خیره‌کننده 2-11 دست یافت. این میزان گلزنی در حالی از سوی تیم رسول خطیبی مشاهده شد که این تیم در 7 بازی‌اش در لیگ برتر بیشتر از 5 گل نزده و به رده ماقبل آخر جدول سقوط کرده است.
نفت تهران نیز پنجشنبه میهمان خود مهرگان دره‌شهر را با نتیجه 1-7 خرد کرد و علی دایی سرمربی‌اش متذکر شد که تیمش می‌توانست بیشتر از این هم بزند اما بی‌دقتی در کارش بروز داده است و قباد زیدی سرمربی مهرگان هم گفت فکر می‌کرده که تیمش حداکثر 3 گل بخورد و نه 7 گل!
دیگر پیروز یک‌طرفه روز پنجشنبه، سپاهان بود که با دو گل از میرجوان و گل‌های دیگری از رحمتی و احدی و در روزی که به شماری از نفرات فیکس خود استراحت داده بود، تیم غذای سبز مشهد را 0-4 شکست داد.
کار «قهرمان» گره خورد
با این او صاف جای تعجب داشت که چرا ذوب‌آهن قهرمان هر دو دوره گذشته جام حذفی در دیدار با تیم شهرداری بوشهر کارش گره خورد و پس از تساوی بدون گل در پی 120 دقیقه بازی فقط در ضربات پنالتی به برتری 5-6 رسید. البته برگزاری مسابقه در هوای گرم و شرجی بوشهر و تغییرات اخیر در کادر فنی ذوب‌آهن و استعفای تقریباً اجباری یحیی گل‌محمدی در ثبت این نتیجه در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر بی‌تأثیر نبود.
در دیگر دیدارهای پنجشنبه که از بلای «انصراف‌ها و لغوها» جان سالم به در بردند و برگزار شدند، این نتایج به ثبت رسید:
بادران تهران 2 پاراگ تهران صفر، آینده‌سازان برق شیراز یک - فجر سپاسی شیراز صفر، زاگرس یاسوج صفر - فولاد یزد یک، پیکان تهران 2 - هف سمنان صفر.
حذف زودهنگام قهرمان لیگ
دومین روز از رقابت‌های جام حذفی کشور با برگزاری 12 دیدار پیگیری شد که 5 دیدار به‌دلایلی لغو و 7 بازی برگزار شد.
در بابل تیم خونه به خونه که در مرحله سوم رقابت‌های فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور میزبان شاهین بندر عامری بوشهر بود و از ساعت 14:30 به مصاف این تیم رفت، با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرد تا شاگردان علیرضا مرزبان در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف ماشین‌سازی تبریز بروند. تراکتورسازی نیز در تبریز موفق شد با 2 گل فولاد یاسوج را شکست دهد تا در مرحله بعد رقیب ملوان باشد. سایپا نیز با 2 گل بادران نوین تهران را شکست داد. گسترش فولاد نیز با 5 گل در اراک امید شهرداری این شهر را شکست داد. نفت امیدیه نیز با یک گل ایران جوان بوشهر را شکست داد. همچنین نفت و گاز گچساران نیز موفق شد با نتیجه 1-0 استقلال خوزستان را حذف کند تا پس از پرسپولیس حذف قهرمان دوره قبل لیگ برتر دومین شگفتی جام حذفی اتفاق بیفتد.
حذف پرسپولیس، نخستین شگفتی جام حذفی
اما در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این مرحله از مسابقات جام حذفی دو تیم قشقایی شیراز و پرسپولیس در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف هم رفتند که این دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند. نخستین گل را قشقایی‌ها در دقیقه 8 توسط محمد جواد زارعی به ثمر رساندند و گل پرسپولیس نیز در دقیقه 60 توسط ولادیمیر پریمیوف به ثمر رسید و دو تیم با تساوی به کار خود پایان دادند و برای  تعیین تیم پیروز، این بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.
در وقت‌های اضافه نیز دو تیم نتوانستند به نتیجه برسند و کارشان به ضربات پنالتی رسید که سرخپوشان تهرانی در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 5 بر 6 مغلوب تیم قشقایی شدند تا قشقایی ها در مرحله بعدی به مصاف برق جدید شیراز بروند و با این نتیجه نخستین شگفتی جام حذفی رقم بخورد. کمال کامیابی نیا و شهاب زاهدی دو بازیکن پرسپولیس بودند که در ضربات پنالتی توپشان وارد دروازه تیم حریف نشد.
منصوریان در پی دومین برد متوالی
در پی دیدارهای دیروز (جمعه) فقط سه مسابقه از دور سوم جام حذفی باقی مانده که دو تایش امروز (شنبه) انجام می‌شوند و یکی‌شان که دربردارنده نبرد استقلال تهران با ملوان نوین در انزلی است، توجه زیادی را به خود معطوف کرده است. علیرضا منصوریان سرمربی آبی‌های پایتخت که عصر دیروز همراه با شاگردانش راهی بندر انزلی شد، امیدوار است پس از پیروزی دشوار 1-2 اخیر تیمش مقابل ذوب‌آهن در لیگ برتر دومین برد متوالی‌اش را هم جشن بگیرد و از روزهای تلخ و فاقد برد قبلی بیش از پیش فاصله بگیرد. ملوان نوین که وابسته به تشکیلات ملوان است، به گفته سرمربی‌اش حتی پول کرایه ماشین هم ندارد اما برگزاری مسابقه امروز در زمینش و جذابیت رویارویی با یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت طبعاً یک اصل انگیزشی بزرگ برای دیدار امروز آنها به شمار می‌آید.
دیگر مسابقه روز شنبه، فولاد خوزستان را در زمین تیم عقاب تبریز در معرض آزمونی تازه قرار خواهد داد. تیم نعیم سعداوی پس از شروعی بد در لیگ برتر اخیراً به رده دوازدهم جدول ارتقا یافته است.

 

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 10 مهر 1395، شماره: 6324:    صفحه :  23

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین