پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
وحدتی که ما در پی آن هستیم وحدت در ذیل دین اسلام است نه در ذیل یک مذهب. برای تحقق این وحدت به جای حذف اختلافات، آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم. اندیشه خویش را حق می‌دانیم، ولی دیگر مسلمانان را مغرض و معاند و اهل‌باطل معرفی نمی‌کنیم.
شعار سال: حجت‌الاسلام مهدی مسائلی با انتشار تصویر کتابش با عنوان «پیشوایان شیعه؛ پیشگامان وحدت» در صفحه اجتماعی‌اش نوشته است:

بار‌ها گفته‌ایم که همگرایی و وحدت اسلامی به معنای دست برداشتن از اعتقادات و باور‌های شیعه نیست، و اصولا برای دست‌یابی به وحدت اسلامی باید بعضی از رفتارهای‌مان را تغییر بدهیم نه اعتقادات‌مان را.

وحدتی که ما در پی آن هستیم وحدت در ذیل دین اسلام است نه در ذیل یک مذهب. برای تحقق این وحدت به جای حذف اختلافات، آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم. اندیشه خویش را حق می‌دانیم، ولی دیگر مسلمانان را مغرض و معاند و اهل‌باطل معرفی نمی‌کنیم.
 
رفتارهایشان را با باور‌های مذهبی گره می‌زنند و مُدارا در رفتار را به معنای تسامح در اندیشه‌های مذهبی تفسیر می‌کنند

اما عده‌ای، چون حاضر نیستند برای تقویت اتحاد و برادری اسلامی، تغییر رفتار دهند، رفتارهایشان را با باور‌های مذهبی گره می‌زنند و مُدارا در رفتار را به معنای مُداهنه و تسامح در اندیشه‌های مذهبی تفسیر می‌کنند. ولی حذف توهین به معنای کنار گذاشتن اعتقادات شیعه نیست.

تفکیک میدان تبلیغ و گفتگو در درون مذهب تشیع با فضای عمومی مسلمانان، و مطرح نکردن مسائل اختلاف‌برانگیز در فضای عمومی مسلمانان، عدول از اندیشه‌های مذهبی شیعه نیست.

هرسخن وقتی و هر نکته مکانی دارد، ‏حقایق تاریخی نباید پنهان شوند، ولی هر زمان و هر مکانی، زمان و مکان مطرح کردن مسائل جنجال‌برانگیز تاریخی و دفاع از برداشت‌های تاریخی‌مان، آن هم با عنوان بیان حقایق تاریخی نیست. خودداری از جدال و پرهیز از هجمه و تخریب مذهب مقابل برای جذب پیروان آنها، به اعتقادات شیعه آسیب نمی‌زند.

مکتب تشیع از پیروان خودش چیزی را پنهان نمی‌کند، ولی در طرح عمومی مطالب دینی و مذهبی، سیاست تبلیغی دقیقی دارد. همه این‌ها را ائمه اطهار (ع) بار‌ها از شیعیان خواسته‌اند. در کتاب پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت قسمتی از توصیه‌های اهل‌بیت (ع) را آورده‌ام.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری حوزه، تاریخ انتشار:۱۴ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: hawzahnews.com، ۹۲۶۲۷۷
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
مگتب شیعه اثنی عشری کامل ترین و انسانی ترین دین هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین