پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از تولید اولین نرم افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» خبر داد.
شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین عیسی عیسی زاده اظهار داشت: اولین نرم افزار «فرهنگ موضوعی تفاسیر شیعه و سنی در حوزه سلامت و بهداشت» با همت پژوهشگران و اداره فناوری اطلاعات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال تولید است.

او گفت: با توجه به اینکه یکی از راهکار‌های رفع مهجوریت قرآن در مجامع علمی و تخصصی، فراهم نمودن زمینه دسترسی سریع و آسان متخصصین به اطلاعات مورد نیاز قرآنی و تفسیری می‌باشد، پروژه فرهنگ موضوعی «تفاسیر» را با هدف دسترسی سریع به آرای ۲۰ مفسر بزرگ شیعه و سنی، تدوین و به منظور دستیابی جامعه پزشکی جهان اسلام به اطلاعات تفسیری در حوزه بهداشت و سلامت، در قالب نرم افزار ویندوزی و موبایلی ارائه خواهد نمود.

وحدت میان پژوهشگران و اندیشمندان جهان اسلام

رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درباره نقش اینگونه پروژه‌ها در فراهم کردن زمینه وحدت میان پژوهشگران و اندیشمندان جهان اسلام، افزود: پژوهشگران از فرقه‌های گوناگون جهان اسلامی می‌تواند به راحتی در کم‌ترین زمان به آرای مفسران مورد نظر خویش دسترسی پیدا کنند.

او اظهار داشت: این ویژگی سبب شده است تا این پروژه در نمایشگاه بین المللی قرآن مورد استقبال کم نظیر دانشمندان جهان اسلام قرار بگیرد و تقاضای ترجمه آن را به زبان‌های زنده دنیا نمایند که امیدواریم با حمایت مسئولان، ترجمه این اثر کم نظیر قرآنی وحدت آفرین به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی در دستور کار قرار گیرد.

عیسی زاده با اشاره به رونمایی از این اثر در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: این نرم افزار در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازشفقنا، تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: fa.shafaqna.com، ۱۰۴۱۱۲۸
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
شیعه و سنی در ایران باید در نهایت امر و صحبت ها و بحث ها با هم وحدت داشته باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
مهم ترین نکته میون مسلمون ها همین ایجاد وحدت هست که ایران در این زمینه خوب عمل کرده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
بالاخره در زمینه نرم افزاری داریم در زمینه دین یه خودی نشون میدیم این ها امیدوار کننده ست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
هرچقدر تولید این نرم افزار های قرانی زیاد شود بازهم کم است خیلی نیاز به حمایت دراین زمینه به چشم می‌خورد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین