پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه به دنبال مصوبه اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن از شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستیم، گفت: طریقه برگزاری آزمون ترنم وحی در نوع خود نادر است؛ اینکه از فضای رقابت صرف فاصله بگیریم و محفوظات هر فرد را با خودش مقایسه کنیم.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم مؤسسه کشوری مهد قرآن(ترنم وحی) گفت: شکل‌گیری این شجره طیبه بدون وابستگی به نهادی دولتی، و دوام آن تا کنون، به دلیل اخلاص مؤسس، هیئت علمی و امنای مؤسسه است.

وی ادامه داد: روزی نهال مهد قرآن کاشته شد و در حال حاضر این نهال، به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است که سراسر کشور از ثمر آن متنعم شده‌اند. نحوه برگزاری آزمون ترنم وحی در نوع خود نادر است، اینکه از فضای رقابت صرف فاصله بگیریم و هر فرد را با خودش مقایسه کنیم و اینکه سطح حفظش در چه حد هست و تا چه حد قابل پیشرفت است، شیوه بسیار خوبی است.

اخوان‌صباغ‌ با اشاره به اینکه از مصادیق آیه «وَ الَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»، مهد قرآن است که اینگونه جهادگونه پیشرفت داشته است، افزود: هرکسی مخلصانه در راه انجام تکالیف الهی گام بردارد، خداوند راه‌ها را باز می‌کند.

وی با اشاره به الگوی مؤسسه مهد قرآن در زمینه آزمون ترنم وحی برای سایر نهاد‌های حاکمیتی و دیگر مؤسسات قرآنی اظهار کرد: این مؤسسه در مسیر ولایت است، چرا که مقام معظم رهبری در فضای حفظ قرآن، کمیت را مطالبه کرده‌اند و آن هم تربیت ۱۰ میلیون حافظ کل قرآن بود، آن هم حافظانی که تدبر و توجه به مفاهیم قرآن داشته باشند و به مفاهیم قرآنی عمل کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه اگر در زمینه فرمایش مقام معظم رهبری گام‌های مثمرثمر برداریم و فرمایش ایشان را جامه عمل بپوشانیم و نسبت به تربیت ۱۰ میلیون حافظ عامل به قرآن اقدام کنیم، گفت: آن هنگام است که از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و .... دچار مشکل نخواهیم شد. بنابر این همه ما نسبت به این مطالبه مقام معظم رهبری مسئول هستیم و امیدوارم بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی با اشاره به مذاکراتی که با اعضای هیئت علمی و امنای مؤسسه کشوری مهد قرآن و همچنین جلساتی که با شورای توسعه فرهنگ قرآنی داشته‌اند، تصریح کرد: مقرر شد تا اعطای مدرک عمومی حفظ قرآن را مصوب کنیم. این موضوعی جدای از اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم است. این مدرک حفظ، به همه کسانی که در مسیر حفظ کل قرآن قرار گرفته‌اند، اعطا خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 23 آبان 1399، کد خبر: 3934798،  www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
اقای صباغ یکی از بهترین مدیران در زمینه قران و علوم حدیث هست که کارهای زیادی در این حوزه کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
بعد از مدت ها تلاش تونستن اين ازمون رو به اين شيوه برگزار كنن دمشون گرم براي عزمشون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
محفوظات بهتره از جملات کاربردی باشد نه صرفا حفظ طوطی وار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین