پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۶۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، صبح امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

شعار سال:آزمون مرحله اول شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، صبح امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
 
در آزمون امسال، هشت هزار و ۹۶ نفر شامل پنج هزار و ۴۲۱ خانم و دو هزار و ۶۷۵ آقا ثبت نام کردند که بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان به رشته حفظ کل با چهار هزار و ۷۳۴ نفر، رشته حفظ ۱۰ جزء با دو هزار و ۲۶۷ نفر و رشته حفظ بیست جزء با هزار و ۹۵ شرکت‌کننده تعلق دارد.
 
براساس این گزارش شرکت‌کنندگان در رشته حفظ ۱۰ جزء به ۵۰ سؤال، در رشته بیست جزء به ۱۰۰ سؤال و در رشته حفظ کل قرآن کریم به ۱۵۰ سؤال پاسخ دادند. همچنین از هر جزء یک سؤال حُسن حفظ و چهار سؤال ترجمه نیز در نظر گرفته‌ شده بود.
 
 این آزمون در حوزه تهران و شمیرانات با حضور ۹۲۴ شرکت‌کننده (۵۹۸ شرکت‌کننده در رشته حفظ کل، ۲۱۰ شرکت‌کننده در رشته حفظ ۱۰ جزء و ۱۲۳ شرکت‌کننده در رشته حفظ بیست جزء) در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و در مجموع استان تهران (شامل حوزه‌های ری، دماوند، شمیرانات، شهریار و بهارستان) هزار و ۲۶۱ نفر (شامل ۹۲۰ خانم و ۳۴۱ آقا) در آزمون شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ثبت نام کردند.


بنابر گفته محمد رمضانی‌فرد، مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم «تلاش خواهیم کرد تا پایان تیر ۱۴۰۰، نتایج آزمون مرحله اول را اعلام کنیم. قبول‌شدگان آزمون مرحله اول برای دریافت مدرک معتبر باید در آزمون مرحله دوم که شهریورماه امسال برگزار می‌شود، شرکت کنند. همچنین به قبول‌شدگان حفظ ۱۰ جزء، مدرک هم‌تراز دیپلم با عنوان مدرک درجه پنج، به حافظان بیست جزء، مدرک درجه چهار و هم‌تراز فوق‌دیپلم و به حافظان کل قرآن، مدرک درجه سه و هم‌تراز لیسانس اعطا می‌شود.»


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا  ، تاریخ انتشار:  31 اردیبهشت 1400، کدخبر: 3972791، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین