پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۷۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
یکی از حافظان کل قرآن به تقسیم‌بندی زمان یک ساعته برای برنامه حفظ و مرور محفوظات پاسخ داده است.
شعار سال: سعیده الوان، حافظ کل و مدرس دانشگاه، در جدیدترین پست خود در صفحه آکادمی حفظ قرآن به نحوه استفاده و تقسیم‌بندی زمان، هنگامی که روزانه فقط یک ساعته برای برنامه حفظ فرصت داریم، پاسخ داده است و تأکید کرد: نکته مهم این است که تمام زمان خود را صرف حفظ جدید نکنید.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی پیشنهادی برای فردی مسلط با عملکرد مطلوب ادامه داد: باید این یک ساعت را به سه بخش تقسیم کرد، به طوری که یک سوم از وقت برای حفظ جدید طبق برنامه و حفظ یک یا دو خط یا دو خط در روز اختصاص یابد.

الوان اظهار کرد: یک سوم زمان نیز برای ۱۰ درس گذشته یا مرور محفوظات از ابتدا برای حافظان در بدو راه، گذاشته شود و یک سوم از زمان نیز برای حافظان سه جزء به بالا، برای مرور محفوظات دور، اختصاص پیدا کند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: حافظان نیز یک زمانی را باید به صورت جداگانه در طول روز حتما برای پرسش یا مباحثه محفوظات قرار دهند، چرا که اگر حافظان محفوظاتشان را به فردی تحویل ندهند یا از محفوظاتشان سؤال نشود، کیفیت حفظشان پایین خواهد آمد. بنابر این حتی شده به صورت تلفنی محفوظاتشان را به فردی از اعضای خانواده یا سایر دوستان حافظ خود تحویل دهند.

یادآور می‌شود، حافظان قرآن برای مطرح کردن سؤالات خود و دریافت راهنمایی برای حفظ به صفحه آکادمی حفظ قرآن در اینستاگرام به نشانی tahfiz.ir مراجعه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۱۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۳۹۵۷۸۷۸، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین