پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۹۰۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن با اشاره به آغاز پایش و رصد اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد گفت: این پایش از اقداماتی است که تیرماه سال گذشته به دستگاه‌ها ابلاغ شده بود.
شعار سال: محمدمهدی بحرالعلوم، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به برگزاری جلسه با اعضای این ستاد و مطرح کردن دو موضوع در این جلسات گفت: یکی از این مباحث، پایش اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه حفظ قرآن از سوی دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن است. این رصد تا پایان سال ۹۹ از تمامی دستگاه‌های عضو صورت خواهد گرفت.

بحرالعلوم افزود: موضوع دوم این جلسات ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های عضو ستاد راهبری برای اجرای طرح سه‌ساله حفظ قرآن کریم است. این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۰ با عنوان بشارت اجرا خواهد شد و لازم است دستگاه‌های عضو ستاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی به ابلاغ برخی اقدامات تدوین شده در زمینه حفظ قرآن به دستگاه‌های عضو ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در تیرماه سال ۹۸ برای اجرا اشاره کرد و افزود: پایه اولیه پایشی که اخیراً آغاز شده است از وضعیت همان اقدامات خواهد بود. این پایش از هفته گذشته و با وزارت آموزش و پرورش و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها آغاز شد، در آن جلسات پس از دریافت گزارش اقدامات انجام شده، دو هفته مهلت داده شد تا گزارش‌های دقیق‌تر را آماده کنند. در همین راستا شنبه، ۲۰ دی ماه جلسه‌ای در سازمان عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد که در آن نمایندگانی از سپاه، ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی حضور داشتند.

بحرالعلوم تصریح کرد: در این جلسه، هر کدام از نمایندگان دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه دادند و در ادامه نظرات و دستاورد‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به اطلاع رسید. همچنین مقرر شد پایش دقیق‌تر، مطابق با اقدامات و کاربرگ‌های تهیه شده به ستاد ارائه شود. در ادامه نیز بنا شد تا نیرو‌های مسلح همکاری لازم جهت اجرای طرح سه‌ساله حفظ قرآن به عنوان بشارت را از ابتدای سال ۱۴۰۰ داشته باشند.

مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن بیان کرد: در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد تا کارگروهی در سطح نیرو‌های مسلح تشکیل شود و مشوق‌های لازم برای کادر نیرو‌های مسلح، سربازان وظیفه و خانواده‌های آن‌ها را مورد بازنگری قرار دهد.

وی درباره اهداف این پایش و تصمیماتی که پس از آن صورت می‌گیرد به تحلیلی بودن نتایج آن اشاره کرد و گفت: به طور اجمالی از وضعیت اقدامات اطلاع داریم، این پایش به گونه‌ای طراحی شده است که در وهله اول متوجه اجرایی شدن یک اقدام خاص و نیز نتایج مثبت آن اقدام شویم؛ همچنین اگر اقدامی صورت نگرفته است، بتوانیم دلایل عدم انجام را تحلیل کنیم. اجرایی نشدن اقدامات می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، احتمال دارد آن اقدام از ابتدا خوب طراحی نشده و امکان اجرایی شدن نداشته است یا اینکه ممکن است، اقدام، صحیح بوده باشد، اما در ادامه مشکلاتی برای اجرای آن شکل گرفته باشد. بحث بی‌انگیزه بودن مدیران دستگاه‌ها برای اجرای اقدامات نیز می‌تواند دلیل دیگری باشد. هر کدام از این دلایل یک مسیر خاص خود را می‌طلبد.

بحرالعلوم در ادامه به ذکر یک نمونه از اقداماتی که اجرایی نشده است، اشاره کرد و افزود: آزمون‌های عمومی حفظ قرآن، یکی از اقداماتی بود که دو سال متوقف مانده بود. دلیل عدم انجام این اقدام مشکلات قانونی و اجرایی پیش آمده بر سر راه آن بود. در ادامه برای اجرایی شدن این اقدام کمک‌های لازم به عمل آمد و خوشبختانه این مشکلات در آستانه مرتفع شدن است و شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

وی تأکید کرد: اگر پایشی صورت می‌گیرد برای مچ‌گیری از دستگاه‌ها یا ایجاد مشکل برای آن‌ها نیست، بلکه پایش و رصد صورت می‌گیرد تا اجرای اقدامات مربوط به حفظ قرآن، مسیر صحیح‌تری را طی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۴۶۷۳۹، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
خیلی باید در زمینه قرانی قوی تر از اینی که الان هستیم باشیم نه اینکه قران رو به حال خودش در جامعه رها کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
دستگاه ها دارن در زمينه حفظ قران خيلي خدمات بدي رو ميدن بايد انگيزه زيادي ايجاد كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
در دستگاه های دولتی باید به کارمندانی که قاری قرآن هستند بیشتر بها داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
0
0
يه طرح ملي براي تموم كاركنان بخش اداري بايد بذارن با جايزه هاي خيلي خفن مطمئن باشيد خيلي ها شركت ميكنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین