پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
پس از جنجال‌های فراوان در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ بلیت هواپیما توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی و ادعا‌های بلاوجه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و اعتراض فعالان حقوق عامه و رسانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری دست به کار شد.

شعار سال: پس از جنجال‌های فراوان در خصوص افزایش غیرقانونی نرخ بلیت هواپیما توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی و ادعاهای بلاوجه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و اعتراض فعالان حقوق عامه و رسانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشوری دست به کار شد. 

قانون منقضی برنامه پنجم توسعه

سابقاً انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تمسک به قانون منقضی برنامه پنجم توسعه در اقدامی عجیب به بهانه افزایش کوتاه‌مدت نرخ ارز و پرواز هواپیماهای داخلی با ٦٠ درصد ظرفیت (حسب ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا) قیمت بلیت هواپیما را چندین برابر افزایش داد. قانون برنامه پنجم توسعه در بخش حمل و نقل آزاد‌سازی نرخ بلیت هواپیما را تصریح کرده بود، این قانون مقید به مهلت در سال ٩٦ با تصویب قانون برنامه ششم توسعه منقضی و نسخ گردید.

دبیر محترم انجمن شرکت‌های هواپیمایی در اظهاراتی عنوان داشتند مطابق نظریه استعلام شده از مجلس شورای اسلامی استمرار اجرای آن بخش از قانون مذکور به واسطه قانون برنامه ششم توسعه تایید گردیده است. 

زیان‌های اقتصادی پاندمی کرونا

این درحالی است که حسب بررسی‌های صورت گرفته مجلس شورای اسلامی چنین نظری نداشته و عموماً نیز وضع قانون بر اساس تشریفات خاص قانون اساسی و عبور از فیلترهای نظارتی صورت می‌گیرد و نمی‌توان حقوق مسلم آحاد مردم را خارج از تشریفات خاص مورد خدشه قرار داد. معتقدیم زیان‌های اقتصادی پاندمی کرونا را نباید مردم برای شرکت‌های هواپیمایی جبران کنند.

تسهیلات اعطایی از سوی دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در کنار ارفاقات قانون برنامه ششم توسعه می‌تواند تکافوی جبران خسارت به صنعت هوانوردی را نماید.چندی پیش وکیل یکی از شرکت‌های هواپیمایی در اثنای رسیدگی به تخلف گران فروشی در سازمان تعزیرات حکومتی اعلام داشته‌اند مرجع تعیین نرخ بلیت هواپیما انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌باشد که به نظر می‌رسد این تعبیر نادرست ناشی از منفعت‌طلبی برخی از شرکت‌های هواپیمایی می‌باشد.

سازمان هواپیمایی کشور

انجمن شرکت‌های هواپیمایی یک تشکل صنفی است که صرفاً عهده‌دار حفظ حقوق شرکت‌های هواپیمایی است و قانونگذار هیچ گونه صلاحیتی را بابت این امر به این انجمن تفویض نکرده است.النهایه پس از اعتراضات مسوولان و مردم، سازمان هواپیمایی کشوری مقهور قانون گشته و روز گذشته ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری فصل‌الخطاب را قانون قرار داده و با اخذ صورت وضعیت مالی و هزینه‌های ایرلاین‌ها، شورای عالی هواپیمایی را مطابق ماده شش قانون هواپیمایی کشوری مکلف به تعیین نرخ عادلانه نموده است.

افزایش نرخ خارج از مقررات و سلیقه‌ای قبل از تشکیل شورای عالی هواپیمایی توسط برخی از شرکت‌های هواپیمایی اعمال گردیده است که خود جای شبهه و سوال دارد؛ چطور ممکن است برخی از فعالان حوزه خصوصی صنعت هوانوردی بدون در نظر داشتن قانون مرتکب چنین تخلفی شوند؟ امیدواریم مقامات اجرایی ذیصلاح با تخلفاتی که حقوق عامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد برخورد جدی و سریع نمایند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه تعادل، تاریخ انتشار: 20 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:172801، taadolnewspaper.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
اين كار بايد هرطور بود اتفاق ميفتاد چون ارگان هاي ديگه هم ياد ميگرفتن تا جلوي وزير مربوطه وايسن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
بليط هواپيما در ايران پايين بيا نيست اصلا وقت مردم رو براي اميددهي در اين زمينه نبايد گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین