پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۵۲۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
فاطمه قاسم‌پور عنوان کرد: ورزش قهرمانی زنان و صیانت از ورزشکاران زن، ایجاد فضای‌های مناسب ورزشی و فراغتی و همچنین حضور در مسابقات و میادین ورزشی، مسائل مهم مطرح شده در جلسات دستگاه‌ها است.
شعار سال: یکی از دغدغه‌های مهم فراکسیون زنان / برنامه سیاست کلی جمعیت و خانواده در حال بررسی استفاطمه قاسم‌پو، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: تعدادی از کار‌هایی که مجلس در حوزه‌ی ورزش بانوان دنبال می‌کند از جهت قانونگذاری و نظارت بر تکالیف برنامه‌هایی است که برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود. در سطح اول نظارتی، جلسه‌ای با وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مسائل ورزش بانوان در سطح قهرمانی وهمگانی بود که در جلسه مطرح شد. همچنین توسعه ورزش روستایی از وظایفی بود که باید اتفاق بیفتد و در حوزه زنان نکته بسیار جدی است.

وی ادامه داد:، اما تکالیفی در جهت ورزش بانوان و ورزشکاران برای دستگاه‌ها مشخص شده بود که مجلس پیگیر اجرا شدن آن‌ها بود که تا امروز به چه میزان تحقق یافته است و گزارش‌هایی به صورت مکتوب دریافت کردیم. از طرفی، ورزش قهرمانی زنان و صیانت از ورزشکاران دغدغه‌هایی را مطرح کردیم که به هر جهت حمایت از ورزشکاران برای حضور در مسابقات و میادین ورزشی بسیار مهم است؛ و از طرفی دیگر، درباره ورزش همگانی و ایجاد فضای مناسب ورزشی دغدغه‌های اساسی است که طرح گردید.

قاسم پور توضیح داد:اما در این میان طرح توصیه‌ای از جانب مجلس مطرح شد و شاید قابلیت تصویبی نداشته باشد. طرحی که در آن، زیرساخت‌های شهری برای فراغت بانوان باید گسترش یابد و در همین راستا اخیراً جلسه‌ای در مجلس نیز برگزار شد. در اولین اقدام، مباحث شهرسازی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت و بعد از آن تصمیم بر جلسه‌ای با سازمان شهرداری‌های کل کشور خواهد بود که باید اصول کلی در توسعه مراکز فراغتی ویژه بانوان مورد بررسی قرار گیرد. این مسئله نیز در حال پیگیری است و تا چند وقت دیگر جلسات برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به تصویب قوانین درباره مشخص کردن حدود و الزامات فرهنگیِ عمل‌های زیبایی گفت: برخی از موارد نیاز به فرهنگ سازی دارند و مورد بحث در قانون گذاری نیستند. البته قوه مغننه می‌تواند از جایگاه نظارتی خود استفاده کند و از دستگاه‌ها بخواهد که دستور العمل‌هایی را پیگیری کنند. برخی از موارد باید در جهت فرهنگ سازی رشد کنند که به عنوان مثال هویت بخشی به زن مسلمان ایرانی که تقویت فرهنگ سازی است، می‌تواند باعث شود برخی اتفاقات کاهش یا بهبود یابد.

رئیس فراکسیون زنان درباره سیاست‌های کلی جمعیت رهبری تاکید کرد: اولین اقدام این بود که به همه دستگاه‌های اصلی یا همکار نامه زده شده است و گزارش کار درخواست شد. تعدادی از دستگاه‌ها ارسال کردند و تعدادی هنوز گزارشی نداده اند. اما مجلس منتظر تجمیع آن‌ها است، تا اقدامی صورت گیرد و البته با مجمع تشخیص نیز گفتگویی صورت گرفت. چراکه در اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظارت داشتند. در مرحله اول مجلس داده‌هایی را جمع بندی، ارزیابی و در نهایت اقدام نظارتی که مجلس باید انجام دهد.

وی افزود: از جانب دولت با معاونت زنان نیز جلسه داشتیم که اقداماتی را توضیح دادند که البته قانع کننده نبود. در نهایت برنامه نظارتی ادامه خواهد یافت، اما وظیفه نظارت و ریل گذاری باید در سیاست‌های خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت و برنامه ششم توسعه تکالیف وبرنامه آنان نیز باید مورد بررسی و توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:24آبان1399،کدخبر:888922،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
ورزش بانوان براي ايراني ها تبديل به يك مطالبه عمومي شده كه بايد بهش رسدگي هاي لازم انجام بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
ورزش در ايران بايد بيشتر به يمت حقوق ورزش زنان سوق پيدا بكنه تا مشكلات حل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
چه ورزشی؟!!مگه میزارن زنها ورزش کنند؟؟تو هزارتو زنو قایم می‌کنند که بیرون نیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
زن‌ها به چه انگیزه ای دارن برای ورزش کردن ؟!وقتی حتی به زنان تو عرصه المپیک هم بها نمیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
این همه ورزش و اسلام سفارش کرده ولی ایران زن‌ها رو تو این زمینه محدود کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
من كه بعيد ميدونم ايراني ها بتونن اين دغدغه رو از رو دوش ورزش بانوان بردارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
دغدغه مندي كافي نيست بايد در اسرع وقت اين موضوع رو عملياتي كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
خانم قاسم پور در زمينه ورزش بانوان تلاش هاي شايسته اي كرد تا اين موشوع رو يك فرهنگ عمومي كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
فراکسیون زنان در این مجلس نتونسته اونطور که باید با مطالبه گری زنان در جامعه ارتباط خوبی بگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
حتما منظورشون از ورزش در خانه است:))))
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین