پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۶۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵
دکتر مهدی یوسفی پور متخصص بیماری‌های عفونی در لیستی به بیان اصول تغذیه در زمان شیوع کرونا پرداخته اند و در آخر متذکر شده اند که در کل هیچ غذای تازه و خانگی منع نداره و هیچ غذایی هم معجزه نمیکند هرکسی براساس مزاجش باید رژیم غذایی را انتخاب کند.
شعار سال:  تغذیه در کرونا:

۱.اولا تا حد امکان از خوردن آب و آب میوه غافل نشوید بیماران کرونا اولین چیزی که نیاز دارند آب و مایعات به اندازه کافی هست.

۲. کاهش استفاده از نمک و شکر بیش از حد

۳.استفاده هر چه بیشتر از میوه جات وسبزیجات تازه، دقت شود نیازی به شستن بیش از حد سبزیجات و میوه ها نیست و نیاز به پختن زیاد هم نیست همان کاری که قبل از کرونا انجام میدادید حالا هم انجام دهید.

۴. قطعا عین سرماخوردگی و انفلونزا مصرف غذاهای مثل سوپ مرغ، غذاهای سبک و اب پز به غذاهای سرخ کرده سنگین و فست فود ارجح میباشد.ترجیحا برای تهیه غذاها از روش بخار پز  و کمتر از سرخ کردن استفاده شود.اولویت با غذاهای خانگی ومامان پز هست.

۵.لطفا غذا را برای گرم کردن در دمای بالای (۶۰) درجه گرما دهید ونگهداری در یخچال در دمای زیر پنج درجه باشد.

۶. لطفا، غذاهای خام را در کنار غذاهای پخته در یخچال قرار ندهید.

۷.از مصرف مواد غذایی حاوی فیبر غافل نشوید‌.

۸. از خوردن الکل و نوشیدنی های انرزی زا و کافیین دار پرهیز نمایید.

۹.تخم مرغ یکی از کاملترین غذاها برای این دوران هست.

۱۰. ترجیحا از غذاهای کنسرو شده پرهیز کنید ولی ناچارا میتوانید از کنسروهای حبوبات و سبزیجات و تن ماهی استفاده نمایید.

۱۱.در صورتیکه کرونا با علایم اسهال بروز نکرده حتما از شیر و لبنیات به میزان کافی استفاده نمایید و در صورتیکه اسهال دارید از رزیم های مناسب اسهال و برای جبران کمبود اب و الکترولیت از پودر اواراس استفاده شود.

۱۲.توجه شود هیچ رژیم غذایی اثرثابت شده ای در پیشگیری از کرونا نداره ولی خب مثلا سوپ، آب میوه های تازه حاوی ویتامین ها،قطعا پیشنهاد میشود.

خوردن غذاهای با طبع گرم هیچ اثرثابت شده ای ندارد ولی اگر فردی بر اساس مزاجش با خوردن غذایی خاص بهتر میشود منعی ندارد ولی لطفا زیاده روی نشود.

۱۳. خوردن مرغ، ماهی، گوشت هیچ منعی ندارد.۱۴.بعضی غذاها محرک هستند و میتوانند باعث افزایش سرفه شوند مثلا غذاهای پرادویه و تند یا مثلا خربزه و انگور که بهتره کمتر استفاده شود.

۱۵‌.اکثر بیماران کوید دچار استرس و کم خوابی میشوند برای اکثر بیماران مجبوریم ملاتونین و ارامبخش شروع کنیم که تریپتوفان موجود در لبنیات و ماست میتواند بسیار مفید باشد.در ضمن آمینو اسید موجود در لبنیات در بهبود عملکرد سلولهای ایمنی نقش بارز دارد.در کل اگر بخواهیم خلاصه کنیم هیچ غذای تازه و خانگی منع نداره و هیچ غذایی هم معجزه نمیکند هرکسی براساس مزاجش باید رژیم غذایی را انتخاب کند.

متخصص عفونی دکتر مهدی یوسفی پور
 

پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی طب اورژانس
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
دمتون گرم که دارید کم کاری های رسانه ملی رو یک تنه برای کرونا جبران میکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
براي خيلي از دوستانم فرستاديد لايق بهترين هاييد شعار سالي ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
تغذيه در كرونا در صدا و سيماي ميلي نتونسته خوب بهش پرداخته بشه رسانه هاي ديگه بايد جبران موضوع كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین