پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۱۸۳۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بعضاً از مراکز خیریه در دانشگاه‌ها سواستفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده برای همین تصمیم گرفتیم خلاء‌هایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم.
شعارسال: حجت الاسلام تقوی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به راه‌اندازی ۸۰ مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های کشور گفت: این مراکز نیکوکاری اخیرا با عنوان نهال انقلاب (منّا) در سراسر کشور با حضور و با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  راه‌اندازی شد.

وی اظهار داشت: مراکز خیریه زیادی هم اکنون در دانشگاه‌ها فعال است که ما از زحمات همه آن‌ها تقدیر می‌کنیم، اما تا کنون در این رابطه ساختار مشخص و اینکه این مراکز تحت یک ساختار و سازمان مشخص بخواهند به صورت منظم فعالیت کنند، وجود نداشت.

حجت‌الاسلام تقوی تاکید کرد: در همین راستا بعضاً ما مشاهده می‌کردیم که از این مراکز خیریه سوء استفاده‌های فرهنگی و سیاسی شده است و این هم مصداق دارد ثابت شده و مشخص است به همین دلیل تصمیم گرفتیم خلاء‌هایی که در این عرصه وجود دارد را پر کنیم و مراکز نیکوکاری نهال انقلاب را راه اندازی کردیم که در این مراکز فعالیت‌های خیریه رصد خواهد شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: این مراکز با چند هدف تشکیل شده یکی اینکه مراکز خیریه به صورت یک ساختار منسجم باشد و خلا‌های موجود را پر کند و هم دستورات و منویات مقام معظم رهبری در بحث مواسات و همدلی را پیگیری کند و هم اینکه مراکزی باشند که ارزیابی‌های فعالیت و مسائل مالی در آن‌ها مشخص باشد.

وی گفت: الحمدالله در توافقاتی که با کمیته امداد انجام شد، تاسیس نزدیک به صد مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌ها تصویب شد و دفاتر دیگری هم برای تاسیس این مراکز در نوبت هستند.

حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب این است که پایه اصلیِ کارِ مسئله ازدواج و خانواده هم قرار است در این مراکز اتفاق بیفتد که این اتفاق خیلی خوبی است و این مراکز می‌توانند کمک خوبی برای بحث ازدواج دانشجویان باشند.

وی گفت: در همین راستا مذاکرات خوبی با نهاد‌های مختلف صورت گرفته و قرار شده برخی از نهاد‌ها در بحث خرید جهیزیه برای زوج‌های دانشجو و همچین بحث مشاوره و موارد دیگر مشارکت داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۰۸۲۵۰۰۰۱۸۸، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
در این زمانه از چه چیزی سوءاستفاده نشده است؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
به نظر من سود هایی که این خیریه ها برای مردم داشتن خیلی بیشتر از این حرف ها بوده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
اين دليلي نميشه كه براي بعضي از اين خيريه هاي سو استفاده گر راه رو براي بقيه خيريه ها ببنديم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
تو دانشگاه ها داره به بهترين شيوه به نيازمندان كمك ميشه اين ها از اساس مخالف انجيئو ها هستن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
خودم تو دانشگاه شاهد بودم که به اسم جشنواره های خیریه کلی کارهای سیاسی و تبلیغات سیاسی می‌کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین