پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 07
کد خبر: ۳۱۲۵۰۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم: مهم‌ترین طرح یعنی ساماندهی آموزش عالی، برنامه‌ریزی و پیاده سازی شد به طوری که به بیش از ۱۲ مرکز ابلاغ شد که به دانشگاه‌ها ملحق شوند و در کل کشور از ۹۰ موسسه، ۴۸ موسسه در مرحله ادغام هستند.

شعار سال: غلامحسین رحیمی در دومین نشست شورای راهبردی و سیاست‌گذاری ارتباط جامعه با صنعت که به صورت مجازی در سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، گفت:  دانشگاه‌ها باید به جز ماموریت‌های ذاتی خود به امر پاسخ‌گویی به زسیاست‌گذاری توجه خاص داشته باشند.

رحیمی در این نشست به موضوع اهمیت ماموریت‌‎گرایی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح آمایش آموزش عالی که مصوب شورای انقلاب فرهنگی است هشت زیر طرح دارد که ۲ طرح آن منطقه‌بندی و مدیریت منطقه‌بندی است.

وی افزود: مهم‌ترین طرح یعنی ساماندهی آموزش عالی، برنامه‌ریزی و پیاده سازی شد به طوری که به بیش از ۱۲ مرکز ابلاغ شد که به دانشگاه‌ها ملحق شوند و در کل کشور از ۹۰ موسسه، ۴۸ موسسه در مرحله ادغام هستند.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، مهم‌ترین رکن ماموریت‌گرایی، بیشترین پاسخ‌گویی به نیازهای بیرونی جامعه است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به چند نکته مهم در بحث ارتباط با جامعه و صنعت اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در این چند ماه گذشته انجام شد تهیه نامه مشترکی بین معاونت پژوهشی و آموزشی بود که به همه دانشگاه‌ها ارسال شد تا میزان ارجاع دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری به اساتید دانشگاه‌ها بر اساس طرح‌های بیرونی اثرگذار اساتید باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه جهت ظرفیت پذیرش دانشجو به هر استادی به این نکات توجه کند، اظهار داشت: دوره‌های پسا دکتری و دستیار پژوهشی نیز از نخستین طرح‌هایی است که به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، بر اساس این طرح، هر استادی که طرح بیرونی دارد از محل گرنت خود دستیار پژوهشی انتخاب کند.

رحیمی در این باره خاطرنشان کرد: در این خصوص با دانشگاه فنی و حرفه‌ای جلسات متعددی برگزار شد تا تمام امکانات‌شان را برای مهارت‌آموزی به کار گیرند.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه مدیریت استانی آموزش عالی نیز به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شد، گفت: این آیین نامه زمینه ارتباط دانشگاه با محیط بیرونی را در سطح استان به خوبی فراهم می‌کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: به این ترتیب وزارت علوم بخشی از اختیارات خود را در اختیار استان‌ها قرار می‌دهد همچنین فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت هم کاملاً عملیاتی شده و به مرحله اجرا در آمده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به دانشگاه‌های بزرگ کشور اشاره کرد و افزود: تعدادی از دانشگاه‌های برتر در ارتباط با صنعت پروژه‌های سنگین و اثرگذاری داشته و حدود ۱۵ دانشگاه در سطح کلان در ارتباط با صنعت فعالیت دارند.

به گفته این مسوول وزارت علوم، تعدادی موسسات آموزش عالی با سطح عملکرد ناقص هم وجود دارد که مشمول ساماندهی هستند و تجمیع خواهند شد.

در طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی که قرار بود از امسال به طور رسمی در نظام آموزش عالی کشور کلید بخورد، مراکز و موسسات آموزش عالی کم توان تر برای ارتقاء شبکه آموزشی و علمی کشور با دانشگاه های بزرگتر و مادر استان ادغام می شوند.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۲۸ آبان ۱۳۹۹، کدخبر:-، irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
تو ایران هر وقت دست به ادغام چیزی زدیم گند های زیاد در ابعاد وسیعی رخ داده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
اصلا هم اینطوری نیست ما بعضی جاها در زمینه ادغام خیلی کارهای بزرگی کردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
ادغام موسسات اموزشی در ایران با زمینه های مدیریتی متفاوت در مجموع باعث کاهش سطح اموزشی میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
باید از قبل طرح ریزی کنن نه اینکه یهویی بخوان ادغام صورت بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
دانگاه ها در ایران جای خالی خیلی از موسسات اموزش عالی رو میتونن پر کن با این ادغام شدن ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
وزارت علوم در دوره روحانی نه که بد عمل کرده باشه یکم بدفکری و بداندیشی کرده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
0
0
کار خوبیه مخصوصا الان که دانشجو کم شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین