پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
چند سناتور آمریکایی به دنبال جلوگیری از معامله نظامی کلان دولت ترامپ با امارات متحده عربی هستند.

شعار سال: الجزیره خبر داد که سناتورهای آمریکایی اعلام کردند به دنبال معرفی یک قانون برای ممنوعیت معامله نظامی ۲۳ میلیارد دلاری دولت ترامپ با امارات هستند. این معامله شامل فروش پهپادهای پیشرفته و سایر تجهیزات نظامی به ابوظبی است. امارات پس از عادی‌سازی روابط با اسراییل به دنبال مسلح کردن خود به بروزترین تجهیزات نظامی آمریکایی از جمله جنگنده نسل پنجمی و پنهانکار اف۳۵ است.

چند سناتور دمکرات و یک سناتور جمهوریخواه اعلام کردند ۴ قانون را برای باطل کردن قرارداد نظامی دولت ترامپ با امارات تنظیم کرده‌اند. آنها فروش سیستم‌های پیشرفته موشکی و پهپادی به امارات را مشکلی جدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته و خواستار توقف آن هستند. این سناتورها می‌گویند عملکرد گذشته امارات نشان می‌دهد که شریک قابل اطمینانی برای آمریکا نیست و هیچ تضمینی وجود ندارد که سلاح‌های پیشرفته ما به دست گروه‌های تروریستی در یمن و لیبی نیافتد. امارات متهم است برخی سلاح‌های ساخت آمریکا را به گروه‌های تندرو و تروریستی در منطقه داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۸۲۹۸، www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین