پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۲۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
پیرو صحبت‌های سردار اسماعیل کوثری درباره اینکه مردم را نمی‌بایست از آمدن نظامیان برای انتخابات ریاست جمهوری بیمناک نمود، صادق زیبا کلام در نقدی با عنوان چرا از رییس جمهور سپاهی می‌ترسم؟ اقدام به پاسخ به سردار کوثری نموده است. انعکاس خبر صرفا به جهت وظیفه حرفه‌ای رسانه صورت گرفته و به هیچ وجه در معنای تایید نظرات نیست.
شعار سال: جناب سردارمعظم، موضوع ترساندن مردم از ریاست جمهوری یک سپاهی نیست. مسئله تمکین یک رئیس جمهور سپاهی از قانون می‌باشد که مایه نگرانی است. این نگرانی از آنجا نشات می‌گیرد که متاسفانه سپاه در برابر قدرت و اختیارات گسترده ایی که از آن برخوردار است، کمتر حاضر به پاسخگویی بوده.

نفوذ سپاه در تصمیم گیری‌های مهم سیاست خارجی توسط “قرارگاه قدس”؛ توانمندی بی چون و چرای امنیتی-سیاسی سپاه توسط “سازمان اطلاعات سپاه” و بالاخره سلطه کم و بیش انحصاری سپاه بر اقتصاد کشور از طریق “قرارگاه خاتم” و یک دوجین واحد‌های اقتصادی متعلق به سپاه، پدیده‌های پنهانی نیستند.

سپاه کدام جهت گیری در سیاست خارجی را خواسته تحقق ببخشد و نتوانسته؟ سپاه درکدام پروژه اقتصادی خواسته شرکت کند و موفق نشده؟ سپاه کدام فرد و نهاد را نتوانسته دستگیر و هرچقدر که خواسته دربازداشت نگه داشته و دست آخر هم اگر اراده کرده توسط دادگاه‌های انقلاب برای آنان محکومیت تعیین نموده؟ یک مورد (بیشتر هم نه) ذکر بفرمایید که سپاه اقدامی را خواسته انجام دهد لاکن بواسطه منع قانونی نتوانسته؟

جناب سردار کوثری بزرگوار، نگرانی از رئیس جمهوری سپاهی بواسطه آنست که وقتی چنین نهادی که قدرتش فراقانونی، اختیاراتش نامحدود و هرچه اراده کند به انجام می‌رساند و دست آخر هم به هیچ نهادی پاسخگو نمی‌باشد، چنانچه به قدرت برسد، به نظر جنابعالی آیا انتظار تمکین از قانون از وی و پاسخگویی، طنز تلخی بیش نخواهد بود؟ بنظرجنابعالی، فردی که یک عمر در فضای داشتن قدرت مطلق، برخورداری از اختیارات نامحدود و پاسخگو نبودن فعالیت می‌کرده، ممکن است یکباره در فاصله چند صد متری میان پادگان حر تا پاستور، تغییر یافته و هم به قانون احترام بگذارد و هم خود را مکلف به پاسخگو بودن بداند؟

آقای روحانی هرعیب و ایراد وناکارآمدی که داشت (که کم هم نداشت)، دست کم مخالفین و منتقدینش را مجبور بود تحمل نماید. اما آیا یک رئیس جمهور نظامی حاظر به تحمل منتقدین و مخالفینش خواهد شد؟

ذات نایافته از هستی بخش
کی تواند که شود هستی بخش

نهادی که هرچه کرده درست بوده، صدقنا و تعریف و تمجید شنیده، چگونه ممکن است با رسیدن به پاستور به یکباره متحول شود؟


ایام بکام باد
صادق زیباکلام



شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی تدبیر شرق، تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۸۹۶۳۷، tadbireshargh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
0
ما کی از دست این اقای زیباکلام رها میشیم؟ اقا ایشون دیگه تو سیاست دحالت نکنه نمیشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
0
از این نامه ها ایشون دم انتخاباتی زیاد میزنه به مردم عزیزمون پیشنهاد میکنم اصلا به ایشون توجه نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
1
0
من نميدونم اين اقاي زيبا كلام از جون اين سرزمين و ملت ايران چي ميخواد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین