پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۴۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اظهار کرد: آمار دقیقی از کارگران معادن فوت شده بر اثر کرونا وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد کمتر از دیگر مشاغل دچار این مشکل شده باشند چراکه بیشتر پرسنل در معدن مستقر هستند.
شعار سال: بهرام شکوری در مورد فعالیت معادن اظهار داشت: معادن تولیدی تعطیل نیستند و با پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه می‌دهند. نگرانی تولیدکنندگان در این مورد این است که اگر کارکنان و کارگران بیمار شوند و نیروی انسانی آن‌ها دچار مشکل شود در تولید هم تاثیر می‌گذارد به همین علت تمهیدات لازم باید اندیشده شود. اما تعطیلی‌ها در معادن صدق نمی‌کند و همینطور معادن کمترین تاثیرپذیری را از کرونا داشتند.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که ناشی از محدودیت‌ها است، عدم دسترسی فعالین به کارخانه‌ها و معادن‌شان است. نامه‌ای به آقای شافعی نوشته شده و ایشان هم از دکتر نهاوندیان خواستند که تمهیداتی را لحاظ کنند تا فعالین بتوانند به کارخانه‌ها و معادن اطراف شهر سرکشی کنند. بعضی معادن در شهرستان‌های دیگر هستند و ایجاب می‌کند که فعالین شب یا روز با آن‌ها سرکشی کنند. از همین روی برای مدیران، کارشناسان و صاحبان این کسب و کار‌ها باید تسهیل گری‌های انجام شود.

وی در مورد کارگران فوت شده معادن در اثر کرونا گفت: آمار دقیقی از کارگران فوت شده بر اثر کرونا وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد کمتر از دیگر مشاغل دچار این مشکل شده باشند چراکه بیشتر پرسنل در معدن مستقر هستند. در دوران کرونا رفت و آمد‌ها هم کمتر شده و فعالین سعی می‌کنند که که از کارگران تست کرونا بگیرند. برای معادنی که در نزدیک شهر‌هایی هستند و بیشتر کارکنان آن‌ها در آن شهر مستقر هستند و رفت و آمد دارند، در این صورت کنترل‌ها تشدید شده و پروتکل‌ها رعایت می‌شود.

رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی تصریح کرد: در این شرایط کرونایی که بر اقتصاد هم تاثیر گذاشته است دولت باید به همه اقشار از جمله فعالین اقتصادی کمک کند. بسیاری از کسب و کار‌ها به تعطیلی کشیده می‌شوند، نمی‌توانند کارگران خود را تامین کنند و این خود عارضه‌ای برای جامعه ایجاد می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 3 آذر 1399، کد خبر: 4956563،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
همین که امار ندارن یعنی مرگ و زندگی کارگر در ایران به هیچ عنوان اهمیتی نداره براشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
کارگران تو همه زمینه ها بیچاره بودن و حقشون خورده شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
کارگران زیادی در معادن با توجه به اماری که بنده از کارفرماها دارم در اثرکرونا فوت شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
0
این ها در زمینه کارگران به هیچ عنوان امار درست حسابی و معتبری ندارن براشون مفید نیست:)
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین