پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
سوریه نیز نسبت به بازی اول خود در برابر ایران متحول شده بود و با حضور بازیکن خارجی و مربی بهتر، نشان داد که در مسیر پیشرفت قرار داشته است.
شعار سال: عصر دیروز در پنجره دوم مسابقات انتخابی آسیا کاپ در قطر، تیم ملی ایران به عنوان ابرقدرت قاره کهن در برابر تیم ملی سوریه با نتیجه ۷۷ - ۷۰ شکست خورد. شادی دیوانه‌وار بازیکنان سوریه در پایان این مسابقه قطعا برای بازیکنان ایران ناراحت‌کننده و اعصاب‌خردکن بود، اما فارغ از دلایل چنین پایکوبی و جشنی که سوری‌ها برپا کردند، به نظر می‌آید عامل اصلی ثبت شدن چنین نتیجه‌ای در پایان مسابقه، ناآمادگی و ناهماهنگی در تیم ملی ایران بود.

ملی‌پوشان ایران پس از مدت‌ها دوری از مسابقات و اردو‌های ملی راهی قطر شدند و از سوی دیگر حامد حدادی نیز به خاطر حضور در لیگ چین و مسائل مربوط به کرونا و قرنطینه‌های اجباری، در کنار بقیه بازیکنان نبود و همین مسائل باعث شد که تیم ملی بعد از برد نه چندان قدرتمندانه در برابر عربستان سعودی، در بازی دوم مقابل تیم سرحال سوریه بازنده شود. البته سوریه نیز نسبت به بازی اول خود در برابر ایران متحول شده بود و با حضور بازیکن خارجی و مربی بهتر، نشان داد که در مسیر پیشرفت قرار داشته است.

بررسی نفر به نفر تیم ملی نیز نشان می‌دهد که بازیکنان شاخص ما حتی جمشیدی دور از آمادگی بودند. جمشیدی که امتیازآورترین بازیکن ایران در بازی‌های اخیر بود در مقابل سوریه تنها ۱۳ امتیاز به دست آورد که از سوی کارشناسان رکورد پایینی به نظر می‌آید. در عین حال شادی بی حد و حصر بازیکنان سوریه از پیروزی نشان داد که ایران هنوز هم قطب اول آسیا از سوی همه تیم‌های قاره محسوب می‌شود و طبیعتا بردن تیم ملی ما آرزویی بزرگ برای تیم‌های دیگر است. به هر حال این نخستین باخت ایران در مسابقات انتخابی بود.

تیم ملی ایران باید در پنجره سوم مسابقات نیز به میدان برود که شامل دو بازی مقابل قطر و عربستان سعودی است هر چند که هنوز میزبان این مسابقات مشخص نشده است. دو بازی پایانی ایران در ۳۰ بهمن و ۳ اسفند پیش‌رو برگزار خواهد شد در حالی که در ابتدا این مسابقات قرار بود به صورت رفت و برگشت برگزار شود. اما با توجه به شیوع کرونا احتمالا پنجره سوم مسابقات نیز به صورت متمرکز و در یک کشور برگزار می‌شود و به نظر می‌آید قطر تنها گزینه برای پنجره سوم نیز باشد.

البته تیم ملی ایران برای پنجره سوم مسابقات حتما با قوت و قدرت واقعی خود به میدان می‌رود، چون تنها یک برد در دو بازی باقی‌مانده کار صعود ایران را تمام می‌کند. در عین حال با توجه به راه‌اندازی لیگ بسکتبال در هفته‌های اخیر، می‌توان انتظار داشت که آمادگی بازیکنان ملی‌پوش در کوران این مسابقات بالا برود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیدارنیوز، تاریخ انتشار: 11 آذر1399، کد خبر: 76925،  www.didarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
باید این ورزش هایی که کمتر سر و صدا میکنن اما بنیه قوی تری دارن رو حمایت کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین