پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۱۷۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ملخ‌ها دو ماه زودتر از سال‌های گذشته وارد استان شدند و تا کنون در شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان دیده شده‌اند.
شعار سال خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفته بود، با توجه به اینکه ملخ‌ها در شهریور در یمن و عربستان دیده شده‌اند اگر بارندگی‌‎ها مناسب باشد باید زودتر از دو سال گذشته منتظر  ورودشان به استان باشیم.
 
حالا به گفته او، اولین دسته ملخ صحرایی چهار روز پیش یعنی ۷ آذر در استان دیده شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  افزود: نخستین توده ملخ صحرایی  جمعه به شهرستان‌های گناوه و دیلم وارد شده و دومین توده ملخ صحرایی هم دیروز (دوشنبه ۱۰ آذر) در شهرستان گناوه و دشتستان دیده شده است.
 
عمرانی ادامه داد: کانون ریزش ملخ در همان روز شناسایی شد اما با توجه به بارندگی امکان ورود به عرصه‌ها نبود و عملیات سمپاشی دیشب در شهرستان گناوه در سطح ۷۵ هکتار انجام گرفت و امشب نیز سمپاشی در شهرستان دشتستان شروع می‌شود.

او پیش بینی کرد: سطح آلودگی حدود ۱۰هزار هکتار باشد.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: امسال ملخ‌ها دو ماه زودتر وارد استان شده‌اند و با توجه به جهت جریانات جوی همچنان احتمال ریزش جدید داریم و ورود ملخ در اواخر بهمن و اسفند نیز وجود دارد.
 
عمرانی گفت: در این صورت عملیات سمپاشی در سه مرحله شامل اکنون مبارزه با ملخ بالغ، بهمن و اسفند با پوره این ملخ‌ها و ملخ بالغ ریزشی و از اواخر فروردین ۱۴۰۰ با پوره ملخ‌ها خواهد بود.
 
او عنوان کرد: بنابراین سطح مبارره، تعداد مراحل و سختی کار بسیار مصاعف‌تر خواهد شد و از همه دستگا‌ه‌ها و به ویژه مردم، دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا کمک می‌خواهیم.
 
ملخ‌های صحرایی که به آن‌ها ملخ دریایی هم می‌گویند سال ۹۷، پس از حدود ۵۰ سال به این استان آمدند.
 
این آفت برای دومین سال پیاپی از اسفند ۹۸ به استان بوشهر هجوم آورد.
 
این هجوم که بهار امسال هم ادامه داشت، وسیع‌تر بود به طوری که گاه جمعیت ملخ‌ها در برخی مناطق به ۱۰ تا ۲۰ برابر پارسال رسید اما تجربه قبلی باعث شد سطح مبارزه کمتر و زمان آن کوتاه‌تر باشد.
 
 در دوره نخست، مبارزه با این آفت در سطح ۱۰۴ هزار هکتار صورت گرفت، اما امسال با وجود هجوم بیشتر ملخ‎ها این میزان به ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار رسید.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ انتشار: 11  آذر  1399  ، کدخبر: 2939858، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
من نمیدونم چرا ملخ عرب ها بیاد بیاد پدر مردمان جنوبی مارو در بیاره؟ خوبه ما هم دیوار بکشیم مثل امریکا و مکزیک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
باید جلویامدن این ملخ ها هر ساله گرفته بشه اما خب کم کاری مسئولین داره کار دست همه میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
ملخ ها هم مزید بر علت شدن که کشاورزی در استان با بحران روبروبشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین