پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۹۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی از اساتید حوزه علمیه قم، برگزاری بزرگداشت آیت الله خوشنویس را مصداق تجلیل از خادمین اهل بیت (ع) معرفی کرد و گفت: بر اساس روایات، با درگذشت عالم رخنه‌ای جبران ناپذیر در اسلام به وجود می‌آید.

شعار سال: مراسم هفته پژوهش و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدجعفر خوشنویس(الهادی) در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله رضا رمضانی نمایشگاه وضعیت پژوهی شیعیان را افتتاح و از کتاب ها و محصولات مجمع جهانی اهل بیت(ع) بازدید کرد.

در ادامه دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) شهادت دکتر فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان و درگذشت آیت الله یزدی و آیت الله خوشنویس را تسلیت گفت.

او زمینه تحول در همه عرصه ها را پژوهش معرفی کرد و افزود: پژوهش ها باید با توجه به ضرورت های جامعه و بر اساس اولویت بوده و تقاضا محور باشد. امروزه پژوهش های فردمحور پاسخگو نیست و باید تحقیقات به صورت گروهی باشد.

رمضانی عنوان کرد: پژوهش مقدمه هر نوع آموزشی در جامعه است و اگر آموزش، پژوهش محور نباشد به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدین طبسی از اساتید حوزه علمیه قم، برگزاری بزرگداشت آیت الله خوشنویس را مصداق تجلیل از خادمین اهل بیت(ع) معرفی کرد و گفت: بر اساس روایات، با درگذشت عالم رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام به وجود می آید.

او ادامه داد: آیت الله خوشنویس سال ها و با مشقت و مشکلات زیاد نزد علمای نجف تحصیل کرد و صادقانه بیش از توان و حدّ خود کار می کرد. ایشان متعهد، وظیفه شناس و پرانرژی بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شناخت ۵۰ ساله خود از آیت الله خوشنویس درباره ویژگی های آن مرحوم گفت: وی از نظر اخلاقی کم نظیر و از نظر تلاش و فعالیت علمی در عرصه های تألیف، تحقیق و ترجمه برجسته بود. در عرصه تبلیغ یاد ندارم که به جایی رفت و موفق برنگشت؛ هر جا می رفت موفق بود چون تعهد و اخلاص داشت و خدمات فراوانی به جهان تشیع کرد.

او با بیان اینکه نود درصد بار سنگین حوزه بر دوش ۱۰ درصد از علماست افزود: آیت الله خوشنویس چندین بار سنگین را بر دوش گرفته بود و دغدغه اش این بود که طلبه ها زبان عربی یاد بگیرند، فن سخنوری بلد و اهل قلم باشند.

طبسی با بیان اینکه آیت الله خوشنویس به مرگ طبیعی از دنیا نرفت بلکه شهید شد، در ادامه عنوان کرد: ایشان را ترور بیولوژیک کردند. من این قضیه را دو بار از همسر ایشان که همشیره ام است شنیدم که آیت الله خوشنویس یک بار در مدینه سکته کرد و بعدا حالش بهتر شد. پس از این قضیه، به کشوری دعوت شد تا درس های ضد وهابیت تدریس کند. یک نفر هر روز به ایشان خدمت می کرد اما یک روز وی نتوانست بیاید، به شهر خود رفت و فرد دیگری را به جای خود فرستاد. پس از آن، آیت الله خوشنویس مسموم و روز به روز حالش بدتر شد تا به معبود خود شتافت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رحلت آیت الله خوشنویس عادی نبود و جنایتکارانی که در نزدیک آبسرد، دانشمند هسته ای ایران را به شهادت رساندند، آیت الله خوشنویس را هم مسموم کردند.

او در پایان گفت: آیت الله خوشنویس در همه رشته ها موفق و متعهد بود و فقدان ایشان خسارت بزرگی است که از خداوند خواهانم که آن را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آل ایوب درباره اهداف برگزاری این مراسم اظهار داشت: تحقیق و پژوهش از ارکان جامعه متعالی و پیشرفته در ابعاد مختلف است و در زمان سیطره مادی گرایی و نیاز بشریت به معنویت که سرچشمه آن قرآن و اهل بیت(ع) می باشند و در آستانه سی و یکمین سال تأسیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) و با هدف ایجاد تحول در سیاست ها و برنامه های ابلاغی مقام معظم رهبری به دبیرکل مجمع، مراسم هفته پژوهش در مجمع برگزار شد.

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جمله مراکز و نهادهای فرهنگی و بین المللی است که در زمینه تألیف، پژوهش و ترجمه آثار ماندگاری را عرضه نموده و تلاش کرده است در حد امکان علاقمندان و تشنگان به معارف اسلام ناب محمدی را در سراسر جهان سیراب نماید.

آل ایّوب درباره اهداف برگزاری نمایشگاه گفت: در راستای ارتقاء و ساماندهی پیروان اهل بیت(ع) و وضعیت شناسی شیعیان جهت در دسترس بودن منابع برای پژوهشگران، مجمع جهانی اهل بیت(ع) اقدام به جمع آوری منابع نمود که در این نمایشگاه نمونه هایی از آنها به نمایش گذاشته شده است.

او در پایان عنوان کرد: در نمایشگاه فعالیت های اداره کل پژوهش عرضه شده است و آثار مجمع، وضعیت شناسی شیعیان، فعالیت های ویکی شیعه، و فعالیت های مجمع در خارج از کشور به صورت عکس که نمونه هایی از آنها در نمایشگاه نصب شده، در نمایشگاه عرضه شده است. همچنین نشست های علمی با موضوع پژوهش در عرصه بین الملل برگزار خواهد شد.

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: -، shafaqna.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
چه خبری بود واقعا برای چی باید این شخصیت بزرگ ترور میشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
0
0
اين خسارت هاي جبران ناپذير رو با استفاده و بهره بردن از اون عالم رباني در قيد حياتش ميتونيم جبران كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
خیلی از بزرگان ما با مرگ طبیعی فوت نکردند . دشمنان اسلام نمی‌خواهند همچین بزرگانی داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین