پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۱۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
هفتادمین فصل از رقابت‌های فرمول یک در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و لوئیس همیلتون، راننده بریتانیایی مرسدس، قهرمان این رقابت‌ها شد.
 
شعار سال: فرمول یک ۲۰۲۰ هیچ شباهتی به سایر مسابقات فرمول یک نداشت. امسال ۱۷ گرندپری برگزار شد و لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای دوستداران این رشته ورزشی رقم زد. در پایان هم یک قهرمان آشنا و رکوردشکن را معرفی کرد. در ادامه ۱۰ تصویر ماندگار از فرمول یک جنجالی ۲۰۲۰ را با هم مرور می‌کنیم.

۱- ویروس کرونا همه چیز را به هم ریخت

فرمول یک در ماه مارس ۲۰۲۰ دوباره بازگشت تا عاشقان سرعت را سیراب کند، اما داستان این فصل قرار بود طور دیگری رقم بخورد. درست همان زمانی که استرالیا خود را برای افتتاحیه فصل جدید آماده می‌کرد تست کرونای یکی از عوامل تیم مک‌لارن مثبت شد و گرندپری اول سال لغو شد. با گسترش ویروس کرونا چند مسابقه دیگر این فصل هم لغو شد تا شایعه لغو کامل این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به گوش برسد.

۲- جایگاه‌های خالی در جایزه بزرگ اتریش

ویروس کرونا تمام کشور‌ها را درگیر کرده بود، اما مدیران برگزارکننده فرمول یک تصمیمی شجاعانه گرفتند و رقابت‌های این فصل را با اتخاذ پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند. اتریش میزبان اولین گرندپری سال سیاه بود. هرچند صندلی‌های خالی پیست‌های فرمول یک کمی از جذابیت این رشته ورزشی کاست.

۳- یک تور جادویی

بی‌شک هفتادمین فصل رقابت‌های فرمول یک یکی از رویایی‌ترین رقابت‌های این رشته ورزشی به شمار می‌آید چراکه پیست‌های قدیمی دوباره میزبان این مسابقات بودند. پیست‌هایی که مناظری بدیع دارند و چشمان عاشقان سرعت را به خود خیره کردند: مسابقات بزرگ ماه سپتامبر در Mugello ایتالیا، اولین حضور رانندگان در مسیر Portimao پرتغال، بازگشت غیرمنتظره به Imola، حضور دوباره در استانبول و میزبانی دوباره پیست جذاب، اما خطرناک Nurburgring در آلمان.

۴- مبارزه با نژادپرستی

حوادث آمریکا و مرگ جورج فلوید کمپین «جان سیاهپوستان مهم است» را به فرمول یک آورد. همیلتون که تنها راننده رنگین‌پوست این مسابقات است تلاش زیادی برای گسترش این کمپین در فرمول یک کرد و در نهایت شاهد زانو زدن رانندگان و حمایت آن‌ها از کمپین بودیم. اتفاقی که تا آخرین روز مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۲۰ ادامه داشت.

۵- رکوردشکنی همیلتون

همیلتون حالا به تنهایی در صدر برترین رانندگان تاریخ فرمول یک ایستاده است. او با مرسدس توانست رکورد شوماخر افسانه‌ای را بشکند و سلطان سرعت شود. او نود و دومین پیروزی بزرگ خود را در پرتغال به دست آورد و با قهرمانی در ترکیه به هفتمین قهرمانی‌اش در فرمول یک رسید. همیلتون از ۱۷ مسابقه سال ۲۰۲۰ در ۱۱ مسابقه پیروز شد که هیچ کدام بزرگ‌تر از قهرمانی در جایزه بزرگ انگلیس نبود. او پس از ترکیدن لاستیک خودرویش در دور آخر با سه چرخ به خط پایان رسید و قهرمان شد.

۶- سرجیو پرز، یک قهرمان تازه

سرجیو پرز در کمال ناباوری در گرندپری بحرین قهرمان شد تا بعد از ۱۹۰ مسابقه در فرمول یک، قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کند. این طولانی‌ترین زمانی است که یک راننده فرمول یک برای قهرمانی تلاش کرده است. این قهرمانی در حالی رقم خورد که پرز در دور نخست این مسابقه به رده هجدهم جدول رانندگان سقوط کرد، اما در انتهای مسابقه قهرمان شد.

۷- یک فرار شگفت‌انگیز

مارشال‌ها سعی می‌کنند شعله‌های آتش ماشین رومن گروژان راننده تیم هاس را خاموش کنند. یکی از عکس‌های ماندگار هفتادمین دوره از رقابت‌های فرمول یک تصادف وحشتناک رومن گروژان فرانسوی در بحرین بود. او خوش‌شانس بود که از این اتفاق جان سالم به در برد.

۸- جورج راسل، آینده فرمول یک

جورج راسل را فراموش نکنیم. او که جانشین لوئیس همیلتون در مرسدس شده بود عملکردی عالی از خود در گرندپری بحرین به جا گذاشت. راسل بیشتر مسابقه بحرین را صدرنشین جدول رانندگان بود، اما به دلیل اشتباه تیم فنی و مدیریتی مرسدس مسابقه بحرین را در رده نهم به پایان رساند. راسل به خوبی نشان داد که آینده فرمول یک خواهد بود.

۹- خداحافظ سباستین

پایان رقابت‌های فرمول یک در سال ۲۰۲۰ پایان همکاری سباستین فتل آلمانی با فراری بود. هم‌تیمی‌های او در فراری پیش از آغاز مسابقه جایزه بزرگ ابوظبی، سباستین فتل را تحسین کردند.

سباستین فتل پس از ۶ سال حضور در تیم فراری، این تیم را ترک کرد. به غیر از فتل، کوین مگنوسن و رومن گروژان با تیم هاس خداحافظی کردند. سرجیو پرز از Racing Point جدا شد و دانیل کویات هم آخرین مسابقه خود را برای آلفا تاوری انجام داد. کارلوس ساینز از مک‌لارن و دانیل ریکیاردو از رنو هم آخرین مسابقه را برای تیم‌های خودشان انجام دادند.

۱۰- قهرمانی ورشتپن در آخرین مسابقه

مکس ورشتپن هلندی هرچند در مسابقه دوم در بحرین همان دور اول به دلیل تصادف از گرندپری بحرین خارج شد، اما این راننده جوان با قدرت مسابقه ابوظبی را به پایان برد تا جام قهرمانی این رقابت را بالای سر خود ببرد و آخرین قهرمان فصل جنجالی ۲۰۲۰ لقب بگیرد.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد،تاریخ انتشار:25آذر1399،etemaadonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
0
0
واقعا اين ها با اين فاصله كم از هم چطوري در دوره كرونا دارن فعاليت ميكنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین