پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
سهند ایرانمهر در یادداشتی انتقادی اظهار می‌دارد؛ در تحلیل وقایع سیاسی و اجتماعی ایران، مدتهاست که متغیر جدید و موثری جایگزین متغیر‌های متعارف سیاسی شده است آن متغیر نیز تمنیات و تمایلات شخصی جزایر و حلقه‌های متنوع قدرت است که امروزه بر کیان کشور سایه افکنده است و منافع شخصی مبتنی بر احساسات و هیجانات و نفع شخصی را از سبد انسجام و منافع ملی پرداخت می‌کنند و خشم فزاینده مردم و بازی با روح و روان آنان را وجهه همت خود قرار داده‌اند.

  شعار سال: پس از آنکه صفحه  AFCفارسی در  اینستاگرام اعلام کرد گزارشگر فینال لیگ قهرمانان آسیا،  عادل فردوسی‌پور است، دنبال کنندگان این صفحه از ۱۸۰ هزار عضو به بیش از یک میلیون و پانصدهزار عضو رسید و‌پیش‌بینی می‌شود گزارش فردوسی‌پور رکورد بازدید لایو را در این شبکه اجتماعی بشکند.

دعوت از فردوسی‌پور البته که به مذاق جریان علی فروغی مدیر کنونی شبکه سوم سیما خوش نیامده است و برخی سایتهای خبری و کانال های تلگرامی ، تخریب فردوسی پور را از طریق منتسب کردن افزایش آمار صفحه AFCبه سایتهای قمار و فساد آغاز کرده‌اند.

مساله فردوسی‌پور یکی از نمونه‌هایی است که در چارچوب آسیب شناسی  سیستم  مدیریتی دافع و بحران ساز  می توان مثال زد به نحویکه حتی فوتبال که در کشورهای مختلف از ظرفیت های آن برای انسجام ملی استفاده می شود در ایران، خود به ابزار جدیدی برای مرزبندی و جبهه سازی نهادهای رسمی و مردم تبدیل می‌شود. مگر فردوسی ‌پور چه کرده است یا چه گفته است که حقد و کینه  از اون تا بدین حد در مدیران سیما لبریز شده است.

ممکن است گفته شود که او محبوبیتی بیش از حد لازم کسب کرده بود. این محبوبیت یک مفسر ورزشی  طبق کدام معیار امنیتی یا حتی سیاسی می تواند خطرناک باشد؟چند نمونه زیانبار از این الگو وجود داشته است که زیانی بیش از مدیریت های سلیقه ای و مرزبندی میان منافع حکمرانان و مردم داشته است جز اینکه بیش از گذشته این احساس را، درست یا غلط؛ پدید آورده است که اصولا  هرچیزی که باعث خرسندی و استقبال مردم شود در شمار خطرات جدی علیه سیستم مدیریتی کشور است؟

علی فروغی و تیم همراه او یا همه آنهایی که در سطوح بالاتر قرار دارند جزو کدام یکی از ارکان حاکمیت ملی یا حتی اسلامی هستند که ملاک سنجش خطرات و خطورات از امور خوشایند یا ناخوشایند از نظر آنان، سنجیده می ‌شود؟وقتی یک مفسر ورزشی در میان هجمه همه آن چیزهایی که کشور را بالمآل تهدید می‌کند، تا این حد خطرآفرین و سبب تهدید است که یک نهاد خارجی او را دعوت میکند و مردم هم تا بدین حد از ان استقبال می‌کنند، چگونه می‌توان از وحدت ملی یا آمادگی با تهدیدهای واقعی و بزرگتر سخن گفت؟

پاسخ همه این پرسش‌ها روشن است و بیش از هرچیز نشان می‌دهد که در تحلیل وقایع سیاسی و اجتماعی ایران، مدتهاست که متغیر جدید و موثری جایگزین متغیرهای متعارف سیاسی شده است آن متغیر نیز تمنیات و تمایلات شخصی جزایر و حلقه های متنوع قدرت است که امروزه بر کیان کشور سایه افکنده است و منافع شخصی مبتنی بر احساسات و هیجانات و نفع شخصی را از سبد انسجام و منافع ملی پرداخت می‌کنند و خشم فزاینده مردم و بازی با روح و روان آنان را وجهه همت خود قرار داده‌اند.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی امتداد

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
مدیران نالایق از خداشونه که این هزینه هارو به کشور تحمیل کنن تا غرورشون شکسته نشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
0
0
به نظر من که رسانه ها نباید این همه به اختلافات بین این اقا و صدا و سیما بها بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین