پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
مسیر راه آهن چین به ترکیه با دور زدن ایران افتتاح شد. قبلا قرار بود مسیر خط آهن از چین تا آسیای میانه، ایران، آذربایجان، گرجستان و از آنجا به سمت روسیه یا ترکیه و در نهایت اروپا باشد.
شعار سال: مسیر راه آهن چین به ترکیه با دور زدن ایران افتتاح شد. اولین محموله باری قطار ترکیه به چین، بدون گذشتن از ایران به شهر شی‌آن چین رسید. قبلا قرار بود مسیر خط آهن از چین تا آسیای میانه، ایران، آذربایجان، گرجستان و از آنجا به سمت روسیه یا ترکیه و در نهایت اروپا باشد.

همه این مسیر‌ها به غیر از ایران تکمیل شد و روز شنبه اولین قطار باری ترکیه بدون گذشتن از ایران، با عبور از گرجستان، آذربایجان، دریای کاسپین (با کشتی)، قزاقستان به شهر شی‌آن چین رسید.

محموله یاد شده طی ۱۲ روز مسیری ۸ هزار و ۶۹۶ کیلومتری را گذشت و از استانبول به شهر شی‌آن رسید و اگر به جای خط آهن از مسیر دریایی راهی چین می‌شد، یک ماه طول می‌کشید که به مقصد برسد.

پیش از این، محمد فاضلی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در یادداشتی با اشاره به عدم مشارکت ایران در توافقنامه‌های جهانی نسبت به بیرون بودن ایران از شبکه اقتصاد جهانی هشدار داده بود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مرین پرس، تاریخ انتشار: 2 دی ۱۳۹۹، کد خبر:14273، marinepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
0
0
وقتی مدت ها چین و روسیه متحدان استرات›یک خودمون رو رها میکنیم و میچسبین به نیم نگاه غربی ها باید هم اون ها مارو دور بزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین