پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
سرمربی برکنار شده تراکتور ادعا‌هایی علیه مالک این باشگاه انجام داده که مخاطبان فوتبال در انتظار پاسخ آن هستند.
شعار سال: شب گذشته علیرضا منصوریان، سرمربی برکنار شده تراکتور در برنامه فوتبال برتر شبکه 3 حاضر شد و اولین صحبت‌های خود را بعد از جدایی از جمع سرخپوشان تبریزی انجام داد. صحبت‌هایی که جنجالی بود و سر و صدای زیادی بپا کرد. روی صحبت اکثر گفته‌های منصوریان با محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه بود و ادعاهایی که علیه وی مطرح کرد ابهاماتی برای فوتبالدوستان و طرفداران تراکتور ایجاد کرده که نیازمند پاسخگویی از سوی زنوزی است. در اینجا به مهم‌ترین مباحث مطرح شده از سوی منصوریان علیه زنوزی می‌پردازیم:

* تهدید به اخراج پیش از شروع کار
منصوریان ادعا کرد که در نشست اول خود با زنوزی برای توافق و امضای قرارداد تهدید به اخراج در صورت نتیجه نگرفتن شده است. اتفاقی که در فوتبال و مذاکرات میان طرفین که به منظور عقد همکاری صورت می‌گیرد، غیر معمول است. اگرچه شکل مذاکره و تصمیم در خصوص استخدام و برکناری سرمربی با مالک و مسئولان باشگاه است و تخلفی صورت نگرفته ولی این موضوع خارج از اصول حرفه‌ای فوتبال است و مالک تراکتور بهتر است در این خصوص توضیح دهد که اولاً ادعای منصوریان درست است یا نه و ثانیاً اگر درست است چرا هنگام عقد قرارداد با یک مربی باید او را تهدید به اخراج کرد؟

* وعده جذب قوچان نژاد
منصوریان مدعی شد که از زنوزی قول جذب رضا قوچان نژاد را گرفته است. تراکتور در 2 سال اخیر و در هر پنجره نقل و انتقالاتی به دنبال جذب مهاجم ایرانی زووله هلند بوده ولی هر بار در آن شکست خورده است. آیا واقعاً زنوزی به طور قطع به منصوریان قول جذب این بازیکن را داده است؟ اگر اینطور است چرا قوچان نژاد جذب نشد؟
 
* اجبار پیمان بابایی به امضای قرارداد طولانی مدت
یکی از مهاجمانی که تراکتور به دنبال جذب او بود پیمان بابایی است. بازیکنی که تحت قرارداد ماشین سازی تبریز بود و به صورت قرضی در سومقاییت آذربایجان بازی می‌کرد. با توجه به اینکه بابایی با ماشین سازی، دیگر باشگاهِ تحت تملک زنوزی قرارداد داشت به نظر نمی‌رسید پیوستنش به تراکتور با مشکلی مواجه شود ولی این بازیکن در نهایت جذب نشد و به ماشین سازی رفت. حالا منصوریان در برنامه فوتبال برتر مدعی شده که زنوزی قصد داشته قرارداد 5 ساله به بابایی تحمیل کند و وقتی او قبول نکرده این بازیکن را به ماشین سازی فرستاده است تا مابقی قراردادش را در این تیم سپری کند. این یکی از مواردی است که نیاز به پاسخگویی از سوی زنوزی دارد.

* قصد برکناری پیش از شروع فصل
منصوریان در بخشی دیگر از صحبت‌هایش مدعی شد که علیپور، مدیرعامل وقت باشگاه در جریان مسابقات فصل به او گفته که زنوزی پیش از شروع مسابقات قصد داشته سرمربی تیم را تغییر دهد و به دنبال برکناری منصوریان بوده است. این در حالیست که خود منصوریان هیچ دلیلی برای این تصمیم از سوی زنوزی به ذهنش خطور نمی‌کرد. اینکه واقعاً زنوزی پیش از شروع فصل قصد داشت سرمربی انتخاب شده توسط خودش را برکنار کند یا نه و اینکه دلیل این تصمیم چه بود نیاز به روشنگری از سوی مالک تراکتور دارد.

* پرداختی‌های نا منظم
منصوریان مدعی شد در حالیکه در جلسه توافقش با زنوزی شرط کرده بود پرداختی‌های تیم منظم باشد ولی تا قبل از بازی با فولاد در هفته پنجم که باید 65 درصد پرداختی انجام می‌شد تنها 10 درصد به بازیکنان پرداخت شده است. او توضیح داد که 3 درصد پرداختی پیش از بازی با فولاد تمرکز بازیکنان را به هم زده بود.

* 8 مدیرعامل و 8 سرمربی در کمتر از 2 سال و نیم
موضوع دیگری که منصوریان به آن اشاره کرد سوال خیلی از فوتبالدوستان و اصحاب رسانه از زنوزی است. تغییرات بیش از حد و پرشمار در مربیگری و مدیریت باشگاه. زنوزی از ابتدای فصل گذشته که مالکیت تراکتور را در اختیار دارد تا امروز با 8 مدیرعامل و 8 سرمربی مختلف کار کرده که این تعداد تغییرات حتی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که به عدم برنامه ریزی طولانی مدت مشهور هستند هم دیده نمی‌شود. زنوزی بهتر است پاسخ دهد که چرا انقدر تغییرات در تراکتور زیاد است و قطعاً یکی از عواملی که به نتایج تیم ضربه زده همین موضوع است.

* آدیداس‌های تقلبی
یکی از آیتم‌هایی که باشگاه تراکتور زیاد روی آن مانور می‌دهد، همکاری با برند آدیداس برای تولید البسه این تیم است. در حالیکه سایر باشگاه‌های لیگ برتر از برند‌های داخلی یا برندهای کمتر شناخته شده خارجی مثل آل اشپورت استفاده می‌کنند. حالا منصوریان مدعی شده اکثر لباس‌هایی که در اختیار این تیم قرار گرفته است تولید داخل است و به صورت تقلبی مارک آدیداس روی آن زده می‌شود. این یک ادعای جنجالی از سوی منصوریان است که بهتر است برای روشنگری هرچه زودتر از سوی باشگاه تراکتور با سند و مدرک پاسخ داده شود.

* تلاش برای صندلی ریاست فدراسیون فوتبال
پیش از این هم موضوع تلاش زنوزی برای ریاست فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها مطرح شده بود. اگرچه این موضوع تلویحاً از سوی باشگاه تکذیب شد ولی ظاهراً بحث آن جدی‌ است و خود زنوزی بهتر از هر کسی می‌تواند نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. اینکه او با تصمیماتی مثل تغییرات زود هنگام در تراکتور آیا فرد مناسبی برای ریاست فدراسیون فوتبال محسوب می‌شود یا نه بحث دیگری است که نیاز به کارشناسی دارد.

* ضدیت با سرخابی‌های پایتخت
"زنوزی اگر رئیس فدراسیون فوتبال شود با تفکراتی که از او سراغ دارم فکر می‌کنم استقلال و پرسپولیس را سلاخی کند" این یکی از عجیب‌ترین و پر سرو صدا ترین ادعاهای منصوریان در مورد زنوزی بود. مالک باشگاه تراکتور پیش از این در مصاحبه‌هایش حرف‌هایی علیه سرخابی‌های پایتخت زده بود و البته بیشتر انتقادات او متوجه سیستم اداره دولتی دو باشگاه بوده ولی انتقادات دیگری هم داشته است. حالا باید دید واقعاً ضدیت با سرخابی‌های پایتخت تا این اندازه که منصوریان گفته در نظر زنوزی شدید است؟

این ها بخشی از مواردی است که پیش بینی می‌شود زنوزی به زودی نسبت به آنها پاسخگو باشد و ابهامات موجود برای فوتبالدوستان و طرفداران تراکتور رفع شود. زنوزی مدتی است که مصاحبه نداشته و برای همین انتظار از پاسخگویی از او در این مقطع بیشتر است و باید دید مالک تراکتور سکوتش را می‌شکند یا نه؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 2 دی 1399، کد خبر: 1014129،  www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
خداییش برای چی باید تو این اوضاع داغون رسانه ای در زمینه فوتبالی ایشون این همه هیجان منفی ایجاد میکرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین