پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
رئیس مرکز ملی فرش ایران از ادامه ثبت نام بیمه رایگان قالیبافان و حرف مرتبط در سراسر کشور خبر داد.
شعار سال: فرح ناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: با وجود اینکه آماری بالغ بر دو میلیون فعال مستمر و غیرمستمر در حوزه قالیبافی و حرف مرتبط در سراسر کشور وجود دارد، ولی حدود ۲۷۰ هزار نفر از آنان تحت ‍پوشش بیمه هستند.

وی افزود: حرف مرتبط با حوزه قالیبافی نیز شامل مرمت کاران، رنگرزان و طراحان فرش است و تمام تلاش این است تا فعالان حوزه قالیبافی و حرف مرتبط درمرحله نخست تحت پوشش بیمه رایگان یک‌ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قرار گیرند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تصریح کرد: این بیمه شامل بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی کلی و فوت است و در زمینه بیمه درمان، تکمیلی و عمر نیز با بیمه ایران تفاهم نامه‌ای منعقد خواهد شد و سعی خواهیم کرد فعالینی که تحت این بیمه قرار می‌گیرند برای مدت چهارسال دیگر نیز بتوانند از مزایایی این بیمه به صورت شرایط ثبت نام اولیه بهره‌مند شوند.

رافع ادامه داد: فرش به نوعی شناسنامه دوم فرهنگی ایران محسوب می‌شود و باید از فعالین این هنر و صنعت نیز حمایت بیشتری شود بنابراین تلاش می‌شود در این مرحله تا میزان ۴۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرند.

وی عنوان کرد: برای بهره گیری از این بیمه رایگان باید فعالین حوزه قالیبافی و حرف مرتبط برای تعیین هویت و ثبت اسناد مربوطه به سازمان صمت شهرستان‌ها و اتحادیه استان‌ها مراجعه کنند.

رافع خاطرنشان کرد: همه تلاش مرکز ملی فرش و وزارت صنعت، معدن و تجارت معطوف به این موضوع است که تعداد بیمه‌گذاران حوزه قالیبافی در کشور را افزایش دهد و مرکز ملی فرش ایران نیز اقدامات اجرایی در خصوص شناسایی فعالانی که دارای شناسنامه و کد شناسه فعال در حوزه قالیبافی در سراسر کشور هستند، را عملیاتی کرده است و اولویت با آن دسته از جاماندگان بیمه‌ای بوده که تحت پوشش هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور نیستند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مرکز ملی فرش ایران، تاریخ انتشار:  11 دی ۱۳۹۹، کد خبر:6101، incc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
0
0
خیلی برای بیمه این قالیبافان بده های خدا رو اذیت میکنن بازرس های تامین اجتماعی خیلی سخت گیری میکنن
ناشناس
Netherlands
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
اینکه اینهارو اذیت میکنن شک نداشته باشید من هم یک مورد سراغ دارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین