پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۹۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
تفسیر اجمالی آیه ۲۷ سوره کهف و روایت امیرالمومنین (ع) از این آیه را در این گزارش بخوانید.

  شعار سال: قرآن کریم مشتمل بر معانی دقیق، تعالیم و حکمت‌هایی والا درباره حقیقت خلقت و اسرار هستی است که عمده مردم در عصر رسالت از درک آن ناتوان بودند. از این رو پیامبر اکرم (ص) و پس از ایشان مفسران به تبیین و شرح جزئیات آیات قرآن کریم پرداختند. ما نیز با هدف آشنایی بیشتر با آیات الهی، هر روز به چند آیه از کلام الله با استناد به تفاسیر معتبر مفسران قرآن کریم می‌پردازیم.
 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
به نام خداوند رحمتگر مهربان
 
وَاتْلُ مَا أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتَابِ رَبِّکَ ۖ لَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَاتِهِ وَلَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدًا
 
و آنچه از کتاب خدا بر تو وحی شد (بر خلق) تلاوت کن، که کلمات او را هیچ کس تغییر نتواند داد، و هرگز جز درگاه او پناهی نخواهی یافت.
 
فایل صوتی تلاوت آیه ۲۷ سوره کهف

تعداد بازدید : 3

تفسیر آیه ۲۷ سوره کهف
 
امیرالمؤمنین (ع) فرمودند: «عثمان‌بن‌عفّان از پیغمبر (ص) تقاضا کرد که «ابجد» را تفسیر کند». رسول خدا (ص) فرمودند: «تفسیر «ابجد» را فراگیرید که معانی شگفت‌انگیزی در آن است و حیف است که دانشمندی توضیح آن را نداند». یکی از حاضران پرسید: «ای رسول خدا (ص) تفسیر آن چیست»؟؛ پیامبر (ص) فرمودند: «امّا «کلمن» کاف «کلام اللَّه» است؛ لا تَبْدِیلَ لِکَلِماتِ اللهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدا».
 
از بهانه‌های مخالفان پیامبر اکرم (ص) این بود که از آن حضرت تقاضای تغییر و تبدیل قرآن را داشتند و می‌گفتند: «ائْتِ بِقُرْآنٍ غَیْرِ هذا أَوْ بَدِّلْهُ»؛ قرآن دیگری بیاور یا آن را عوض کن. پیامبر (ص) در جواب آنان می‌فرمودند:این در اختیار من نیست، تبدیل آیات تنها کار خداوند است.


پیام‌های آیه ۲۷ سوره کهف
 
۱-وحی و نزول کتب آسمانی لازمه ربوبیّت الهی و در مسیر تربیت انسان است. «ما أُوحِیَ إِلَیْکَ مِنْ کِتابِ رَبِّکَ»
 
۲-قرآن از هر گونه تغییر و تحریف مصون بوده است. آنگونه که پیامبر اسلام خاتم پیامبران است، قرآن نیز آخرین کتاب آسمانی است. «لا مُبَدِّلَ لِکَلِماتِهِ»

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار:  10 دی  1399  ، کدخبر: 7613093، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
0
0
چقد حال میکنم با سایتتون که در زمینه های دینی واقعا کم نمیذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
در خود قرآن هم اومده معجزه این کتاب هست که تحریف و تغیری در ان راه ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین