پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۳۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
تازه‌ترین تحقیق دانشمندان کانادایی به تاثیرات مخرب قرنطینه در دوران کرونا بر زنان، پرداخته است.
شعار سال: دانشمندان کانادایی دریافتند که در زمان قرنطینه در بهار به خاطر محدودیت‌های کرونایی، زنان بیش از مردان از اضطراب، بد خوابی و افسردگی رنج می‌برند. نتایج این تحقیق در مجله Frontiers in Global Women’s Health منتشر شده است.

دانشمندان دانشگاه کلگری و موسسه مغز هاچکیس تحقیقی را با شرکت ۵۷۳ کانادایی با میانگین سنی ۲۵.۹ سال انجام دادند که ۱۱۲ نفر آن‌ها مرد و ۴۵۹ نفر زن بودند (دو نفر از مشارکت کنندگان جنسیت خود را مشخص نکردند).

این مطالعه با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین از ۲۳ مارس تا ۷ ژوئن سال ۲۰۲۰، زمانی که مدارس و بسیاری از مشاغل تعطیل بودند انجام شد و در آن زمان به خاطر همه گیری کرونا مردم مجبور بودند تا حداکثر زمان خود را در خانه سپری کنند.

نتایج این تحقیق نشان داد که بیش از ۶۶ درصد داوطلبان در طول دوره قرنطینه بدخوابی را تجربه کرده اند و بیش از ۳۹ درصد نیز دچار علائم بی خوابی شدند. همه شرکت کنندگان احساس اضطراب و استرس داشتند. با این حال، علائم کیفیت پایین خواب، افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر از مردان بود است. علاوه بر این، علائم در طول دوره قرنطینه بیشتر و بدتر می‌شد و در این مورد هم زنان بیشتر از مردان به این علائم دچار می‌شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از اسپوتنیک، تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۷۳۳۸۵۴۵، www.ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
هميشه اماج تمام بيماري هاي جسمي و روحي در جوامع امروزي زنان بوده و هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
من تمام زن هاي اطرافم در دوره كرونا متاسفانه به شدت افسرده شدن و از نزديك دارم مي بينم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
زن ها هميشه اسيب پذير ترين قشر در تموم جوامع بودن و هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
زنان تو زمان قرنطینه به خاطر روح لطیف شون بیشتر لطمه دیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین